Permalänk
Medlem

Vill du ha bra lurar så köp Bose QC-15, Bästa investeringen jag gjort!

Visa signatur

Chassi: Phantek Eclipse P400S CPU: Intel i7 7700K GPU: Asus 970 4GB RAM: Crucial 8GB DDR4 2400MHz Ballistix Sport MB: MSI Z270 KraitGaming PSU: Corsair RM750x 750W

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Sen är det ju en smaksak, jag tycker Beats Studio är bättre än XB500.

Japp, absolut är det en smaksak!! Det får man inte glömma. Bara en själv vet vad man själv föredrar !

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Eh? Vem är du? Nu var ju inte frågan till dig men... Rätt övertygad om att du inte lyssnat på alla modellerna själv

Har testat 3 st olika modeller, de fungerar men de är inte värt priset.

Permalänk
Skrivet av essooh:

Tack för alla svar! nu blir de en riktig funderare

Vart ska du använda lurarna? Hemma i ditt rum eller public? På bussen, i skolan t.ex? Ett par XB500 passar ju inte direkt på bussen och in public, de läcker som fan och är fula som fan (väldigt stora i alla fall)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

du kmr inte kunna använda kontrollen som sitter på sladden eller svara samtal. men du kan lyssna på musik fortfarande

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Ska du ha din S2 som källa så får inte lurarna va för tungdrivna. Du för du köpa en hörlursförstärkare som kan göra dina lurar rättvisa. Som många innan så ger jag inte mycket för Dr Dre lurar. Inte prisvärda nånstans enligt mig. Själv ska jag investera ett par Ultrasone 900Pro. Top notch enligt mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cawer:

Har testat 3 st olika modeller, de fungerar men de är inte värt priset.

Du har lyssnat på 3 av 10 modeller, och då tycker du att du kan säg att alla är kassa? Vi säger så

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Du har lyssnat på 3 av 10 modeller, och du tycker du att du kan säg att alla är kassa? Vi säger så

Vilken modell tycker du låter bäst frågar jag av ren nyfikenhet?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Vilken modell tycker du låter bäst frågar jag av ren nyfikenhet?

Av modellerna i Beats-serien tycker jag nog Pro är de som låter bäst. Tyvärr tycker jag prislappen ligger kanske 1000-1500.- för högt. De som låter absolut sämst enligt min smak måste vara antingen Solo eller Tour. Anledningen att jag valde Studio och inte Pro fast jag gillar Pro bättre var just den aktiva drivningen av lurarna som gör att min iPod inte får kämpa så hårt

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Av modellerna i Beats-serien tycker jag nog Pro är de som låter bäst. Tyvärr tycker jag prislappen ligger kanske 1000-1500.- för högt. De som låter absolut sämst enligt min smak måste vara antingen Solo eller Tour. Anledningen att jag valde Studio och inte Pro fast jag gillar Pro bättre var just den aktiva drivningen av lurarna som gör att min iPod inte får kämpa så hårt

Dold text

Har faktiskt inte lyssnat på Beats Pro om jag ska vara ärlig, men de andra har jag lyssnat på. Men du erkänner ju i princip själv att du tycker de är dyrare än vad de borde vara Det tolkar jag som = inte prisvärda hehe. Huvudsaken är att man själv är nöjd.

Jag kan dock förstå om man köper beats-lurar enbart för användning in public osv. Men inte om man bara sitter hemma och vill njuta av musik, filmer och spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med all respekt till alla gamar här inne.

Fick råd av att köpa Sennheiser 598 och att man skulle undvika Beats by Dre.

Sennheiser 598 hade ingen alls bra bas men skarpt ljud. Dock var den otroligt stor men komforten var superb, kändes som att man knappt hade något.

Dock var jag inte alls nöjd för 1500 kronor. Gick och köpte Beats by Dre Studio och vilken skillnad!

Ökade frekvensen på tremble i datorn för att hörlurarna hade en liten brist på sharpness ljudmässigt. När det var fixat var den tre gånger så bättre än Sennheiser 598. Basen var bättre, ljudet var MYCKET bättre och dom såg suveräna ut.

För 2300 hade jag definitivt rekomenderat beats efter att ha testat Sennheisers. Visst, 2300 kronor är mycket men det är inte så att du inte får något utav det.

Det enda minustecknet jag kan ge är att man får lite ont i öronen efter att ha haft dom på i cirka 7-8 timmar (i sträck).

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Sennheiser 598 hade ingen alls bra bas men skarpt ljud. Dock var den otroligt stor men komforten var superb, kändes som att man knappt hade något.

Dock var jag inte alls nöjd för 1500 kronor. Gick och köpte Beats by Dre Studio och vilken skillnad!

Ökade frekvensen på tremble i datorn för att hörlurarna hade en liten brist på sharpness ljudmässigt. När det var fixat var den tre gånger så bättre än Sennheiser 598. Basen var bättre, ljudet var MYCKET bättre och dom såg suveräna ut.

För 2300 hade jag definitivt rekomenderat beats efter att ha testat Sennheisers. Visst, 2300 kronor är mycket men det är inte så att du inte får något utav det.

Det enda minustecknet jag kan ge är att man får lite ont i öronen efter att ha haft dom på i cirka 7-8 timmar (i sträck).

Dold text

Då borde du prova XB500, synd att de ska sluta produceras Har lyssnat på Sennheiser 598 själv och har i princip samma uppfattning som dig. Ganska tråkiga, men fint ljud. Beats Studio tyckte jag lät ganska illa överlag, och inte ens basen imponerade på mig. XB500 är de skönaste lurarna jag någonsin provat, och dessutom låter de väldigt bra för pengarna om man gillar "underhållande" ljud. Mer "in your face" karaktär i jämförelse med Sennheiser 598 t.ex. som är mer "tillbakadragna". Man ska alltid provlyssna hörlurar (och högtalare för den delen) innan man köper något för man kan inte gå efter andras recensioner alltid Alla har egna preferenser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Är ni uppe i de pengarna så ska ni prova att lyssna på Ultrasone 900Pro. Riktigt bra tryck i basen men klarheten i lurarna är helt underbar. Låtarna man lyssnat på innan får en ny dimension helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Tibbling:

Är ni uppe i de pengarna så ska ni prova att lyssna på Ultrasone 900Pro. Riktigt bra tryck i basen men klarheten i lurarna är helt underbar. Låtarna man lyssnat på innan får en ny dimension helt enkelt

De ser riktigt fina ut! En annan lur jag personligen gillar skarpt är Audio Technica ATH-M50

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker att mina HD558 är riktigt bra, blev överraskad av ljudkvaliteten, men jag har inte haft så mycket annat än skräp gamer headset, så har inte mycket att jämföra med. Utan fräsigt ljudkort då, vågar inte lägga ner pengar på ett ljudkort så kanske man inte märker skillnad.. :-S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sweclockers är inte rätt ställe för ljud, gå till head-fi och gör en tråd där alternativt googla på head-fi trådar vad dom rekomenderar tex om du gillar bas så har dom en "basshead hörlurs club" där dom rekomenderar mycket alternativ till beats, tex så ska dessa mangla Beats Studio enligt Head-fi och Innerfidelity http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1417250#rparams=ss=logit...

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Eh? Vem är du? Nu var ju inte frågan till dig men... Rätt övertygad om att du inte lyssnat på alla modellerna själv

Skrivet av xtremeleader:

Du vet inte vad du snackar om ditt får! Bara vad "andra" får säger och vi behöver inte såna som dig att tycka saker som är viktigt för andra. Bäääähh bäääh

Det finns ingen Beats lur som är speciellt prisvärd. Kolla bara på frekvensomfånget så bör du nog fatta , ser fan ut som Steel Dragon 2000 .

Ingen kan påstå att de låter rent/korrekt. I så fall så har man inte lyssnat på ett par bra lurar eller så är man bara ignorant. Det är bara massa botten, toppar och noll mellanregister. Så enkelt är det. Vill man lyssna på basigt och skrikigt ljud så visst, köp en Beats lur. Vill man däremot vara snäll mot öronen och plånboken kör på något annat i så fall.
Kom gärna med lite konkret fakta istället. Du har antagligen gått på bluffen/marknadsföringen och försöker nu intala dig själv att de är ett par "bra" lurar

Till TS:
Kollar på Sennheiser HD25, eller om du är ute efter något som ser lite snyggt ut och fortfarande låter bra, B&W P5.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag tog bort lite inlägg som började bli otrevliga. Håll diskussionen ordentlig!

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Inget svar, kunde tänka mig det.. och för den aktiva brusreduceringen så måste jag säga att den är usel på iaf Studio lurarna. Man kan inte välja ifall man vill ha på eller av och är den på så hör man ett konstant statiskt "humm" i bakgrunden. Vilket i min mening är betydligt värre än det ljud som omgivningen ger.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saindrenan:

Inget svar, kunde tänka mig det.. och för den aktiva brusreduceringen så måste jag säga att den är usel på iaf Studio lurarna. Man kan inte välja ifall man vill ha på eller av och är den på så hör man ett konstant statiskt "humm" i bakgrunden. Vilket i min mening är betydligt värre än det ljud som omgivningen ger.

Jag har lite annat att göra än att sitta och svara på inlägg hela tiden. Jobb och sådär, det kommer du få en dag också, kanske. Sen brukar jag inte svara på nästan halvårs-gamla inlägg.
Om du har "humm" i lurarna så är det fel på lurarna, mina är knäpptysta som en svart natt på landet.