Egen gjord Stylus penna xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2012

Egen gjord Stylus penna xD

Okej kanske inte det viktigaste men jag letade runt efter en bra stylus penna till min kommande Acer w700 och stötte på en liten text som förklarade lite hur stylus fungerade,,, Var tvungen att experimentera lite och kom fram till det i video Fick pröva på min Galaxy s3 då min Acer w700 ej kommit än...
Fungerade faktiskt bra för att vara gjord för ca 5kr xD
Jag använde mig utav: En blyertspenna ( med sudd bak som blev en perfekt stylus spets ), alluminuil folie (sånt man har i köket) lite hushålls papper som är ovanpå folien för att folien inte ska repa och lite tejp
Haha kolla videon
http://youtu.be/U3KEQ1TTDrg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Det var ju då inte den stiligaste lösningen och tror inte att pappret håller så värst länge.

Men huvudsaken är att den funkar

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Blu3n0va:

Okej kanske inte det viktigaste men jag letade runt efter en bra stylus penna till min kommande Acer w700 och stötte på en liten text som förklarade lite hur stylus fungerade,,, Var tvungen att experimentera lite och kom fram till det i video Fick pröva på min Galaxy s3 då min Acer w700 ej kommit än...
Fungerade faktiskt bra för att vara gjord för ca 5kr xD
Jag använde mig utav: En blyertspenna ( med sudd bak som blev en perfekt stylus spets ), alluminuil folie (sånt man har i köket) lite hushålls papper som är ovanpå folien för att folien inte ska repa och lite tejp
Haha kolla videon
http://youtu.be/U3KEQ1TTDrg

WTF

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Zoidberg:

Det var ju då inte den stiligaste lösningen och tror inte att pappret håller så värst länge.

Men huvudsaken är att den funkar

får experimentare vidare Min första prototyp?;P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Såg ju ut att fungerar kalasbra, det blir ett bra julpyssel med barnen

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping