Tror du på jordens undergång på fredag?

Permalänk

Tror du på jordens undergång på fredag?

Tjena Sweclockers det här kanske låter löjligt men tror ni på jordens undergång den 21 december?(nu på fredag)
vill veta vad lite vettiga personer tycker och måste erkänna att efter att ha läst diverse konspirations teorier verkar det lite konstigt.
Kanske inte heller rätt forum att att fråga på men vet att ni är lite smartare här

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Finns väl ingen vettig människa som tar det seriöst?

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Finns väl ingen vettig människa som tar det seriöst?

Nja men vill se vad folk tycker/tror

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Nej det tror jag inte på.

Alla vet att jorden gick under 29:e augusti 1997 och styrs nu att mördarrobotar.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Nej det tror jag inte på.

Alla vet att jorden gick under 29:e augusti 1997 och styrs nu att mördarrobotar.

Hahahaha

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Den kommer gå under men det kommer ta ca 5 miljarder år till.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Självklart.

Permalänk
Medlem

Nej, varför skulle den gå under?
De enda som säger att jorden ska gå under är reportrar och diverse fanatiker som inte läst på vad slutet på Maya kalendern faktiskt handlar om.
Med den logik som läggs på Maya kalendern så borde man säga att jorden ska gå under varje år vid midnatt 31/12 eftersom vårat kalenderår tar slut då precis som Mayakelendern tar slut 21/12 i år.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte ens på vädret på nyheterna mer än 2 dagar framåt..

Jorden är dock väldigt liten och obetydlig om man tänker på hur hela universum ser ut och man kommer dö någon gång ändå så inget att bry sig om.

Permalänk
Medlem

Ja, jag tror att planeten kommer gå under om 4-5 miljarder år när solen har använt upp allt väte och tvingas använda helium för att hålla igång kärnreaktion.

Permalänk

Hoppas, då slipper jag göra en rapport som ska in på lördag!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Nej jorden går nog inte under förrän våran sol ger upp om 4-5 miljarder år, mänskligheten går nog under betydligt tidigare. Vilket man inser när man läser nyheterna

Permalänk
Medlem

Det är en 50/50 chans och den som lever på Fredag kommer sen.

Antingen går Jorden under, eller så gör den inte det.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har redan slutat på mitt jobb och dragit till Thailand så det hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Definiera "gå under" samt "jorden" och specifiera när på fredag så man inte råkar befinna isg i fel tidszon när det väl händer och man missar skiten..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nej, varför skulle den gå under?
De enda som säger att jorden ska gå under är reportrar och diverse fanatiker som inte läst på vad slutet på Maya kalendern faktiskt handlar om.
Med den logik som läggs på Maya kalendern så borde man säga att jorden ska gå under varje år vid midnatt 31/12 eftersom vårat kalenderår tar slut då precis som Mayakelendern tar slut 21/12 i år.

Mayakalendern tar inte slut utan det är den långa tidräkningen på 5125 år som tar slut och en ny tar vid. Mayakalendern är ju rund och motsvarar tidens oändlighet. Jag vet inte var ifrån folk har fått idén att kalendern bara når ett abrupt slut.

Det som händer på fredag är vintersolståndet alltså att vi går mot ljusare tider (ÄNTLIGEN!). Sen tror ju många att vi kommer komma in i något sorts högre medvetande och en tidsålder bestående av fred osv.. Lite dåligt insatt i just detta ämnet men någon annan får gärna fylla på om dem vet mer om just det här

EDIT: Jag tror att förutom vintersolståndet så kommer ingenting utöver det normala att ske!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nej, varför skulle den gå under?
De enda som säger att jorden ska gå under är reportrar och diverse fanatiker som inte läst på vad slutet på Maya kalendern faktiskt handlar om.
Med den logik som läggs på Maya kalendern så borde man säga att jorden ska gå under varje år vid midnatt 31/12 eftersom vårat kalenderår tar slut då precis som Mayakelendern tar slut 21/12 i år.

Och även om nu Mayafolket verkligen sagt att jorden skulle gå under så skulle iallafall inte jag ha speciellt stor tilltro till vad ett så primitivt folk hade att säga...
Det verkar som att vissa verkar tro att bara en rövarhistoria eller förutsägelse är tillräckligt gammal så börjar det ligga något i den. Lite som med bibeln eller andra religiösa texter.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas den går under så mänskligheten slipper förpesta universum, men de lär nog inte hända

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nä, men man kan ju alltid hoppas på att nått spännande händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Och även om nu Mayafolket verkligen sagt att jorden skulle gå under så skulle iallafall inte jag ha speciellt stor tilltro till vad ett så primitivt folk hade att säga...
Det verkar som att vissa verkar tro att bara en rövarhistoria eller förutsägelse är tillräckligt gammal så börjar det ligga något i den. Lite som med bibeln eller andra religiösa texter.

Mayaindianerna var verkligen inget primitivt folk, dem hade en fruktansvärt bredd kunskap om astronomi och matematik. Sen att även dem hade sina ritualer och dylikt likt resten av världens befolkning under den tiden är en annan sak. Men att säga att dem var primitiva är väldigt fel enligt mig.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Fan, på lönedagen till och med.. Hoppas jag hinner till systemet först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Mayaindianerna var verkligen inget primitivt folk, dem hade en fruktansvärt bredd kunskap om astronomi och matematik. Sen att även dem hade sina ritualer och dylikt likt resten av världens befolkning under den tiden är en annan sak. Men att säga att dem var primitiva är väldigt fel enligt mig.

Allt(nästan) är relativt.
I jämförelse med andra folk som levde under samma tidsperiod så var de framstående på många sätt, men i jämförelse med dagens civilisation var de otroligt primitiva. Och det är dagens civilisation som står mot deras när det gäller sådana här (i det här fallet hypotetiska) domedagsprofetior.
De som idag pratar om domedagsprofetior lever inte på Mayaindianernas tid.
De har dagens vetenskap att utgå ifrån. Om de var samtidiga med Mayaindianerna så vore det en helt annan sak.

Mayaindianerna var inte primitiva då, men deras kunskap är primitiv idag och det är därför märkligt hur det kan finnas folk som verkar se den som något att ta på allvar mer än vad våran moderna vetenskap och sunda förnuft säger.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tror inte jorden kommer gå under imorgon, som flera skrivit så börjar ju bara kalendern om. Skulle människan nå ett högre medvetande den dagen vore det ju onekligen fantastiskt men det händer nog dessvärre inte heller. Skulle det komma aliens och frälsa oss vore det ju också fantastiskt, men jag tippar på att vi klassas som ganska primitiva när vi dödar varandra för att tycka om olika religioner. Skulle det komma nåt som krockar med oss skulle säkert miljontals amatör astronomer sett det även om man inte kanske kan lita 100 på "The Government".

Så nej, jag tänker inte vänta med räkningar, julklappar o hoppas på jordens undergång.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tror inte på det, men kanske skulle man ta några snuskigt dyra sms lån och hitta på något kul ikväll....

.... eller inte

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Nej det tror jag inte på.

Alla vet att jorden gick under 29:e augusti 1997 och styrs nu att mördarrobotar.

Det är ju lugnt, mördarrobotarna förstördes ju när alla atombomber i världen sprängdes vid millennieskiftet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

http://www.mayanapocalypse.com/

Klarar vi den, då har det gått det bra

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Man kan inte ha många hjärnceller om man tror på den skiten. Tyvärr så består ju världen till största delen av människor som saknar en hel del hjärnceller.

Permalänk
Medlem

Absolut inte, har läst tillräckligt om Mayaindianerna och deras historia för att inte oroa mig.
Deras syn på tid är helt annorlunda än vår egen - deras är cyklisk, vår är linjär.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat maya! Snöoväder på Gotland. Ni är ju värre än SMHI..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.