Hur mycket vågar jag överklocka min Athlon X2?

Permalänk

Hur mycket vågar jag överklocka min Athlon X2?

hej alla läsare ,, jag har en änkel fråga

hur mycket vågar jag klocka en AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor (2 CPUs), ~3.0GHz
jag har ine vatten kylning bara vanlig luftkylning .

vill överklocka eftersom att jag laggar när jag spelar arma2 .GRRRRH . eller ska jag skaffe en 4/6 kärnig istället ?

TACKSAM FÖR SVAR ha det gitt!

Permalänk
Medlem

TILLS DEN GÅR SÖNDER!

Men allvarligt, har du stockkylare bör du inte klocka den alls.

Sedan så ska du fråga i tråden du redan har.

Permalänk
Medlem

DET LAGGAR FÖR I PRINCIP ALLA I ARMA 2.

Permalänk
Avstängd

Ungefär såhär mycket [----------------------------------------------] , bättre om du köper dig en ny cpu då det är knappt nån idé att försöka överklocka en äldre och slöare cpu. kör på phenom 965 om ditt moderkort klarar av det.

Permalänk
Medlem

LAGGADE FÖR MIG I ARMA 2 MED 5GHZ I5 2500K OCH GTX 680, DET SPELET ÄR DÅLIGT OPTIMERAT

Permalänk

okay tack för svar alla!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Moral of the story: kommunicera med gemener om du inte vill skrika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arma2_gamer:

hur mycket vågar jag klocka en AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor (2 CPUs), ~3.0GHz

vill överklocka eftersom att jag laggar när jag spelar arma2 .GRRRRH . eller ska jag skaffe en 4/6 kärnig istället ?

Läs det här tills du kan det.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Avstängd

Allt beror på ditt moderkort , jag klockade min x2 245 till 3,2ghz 220(fsb)*14,5(multipel)=3.19ghz
en rätt låg överklock på mitt gigabyte MA770 ud3

Permalänk
Medlem

Byt spel istället! www.quakelive.com
hur kul som helst och kräver knappt en dator för å lira

Permalänk
Medlem

är du inte ute efter bli hard core klockar så räcker det med at du kollar upp vad dom rekommenderar som högsta vcore på din processor.Om du nu har en kylare som klarar av den överklocken. Sen är det bara små överklocka och samtidigt hålla koll på din temps. när du nått max antinge för temp eller högsta rekommenderade vcore som resulterar i bluescreen så slutar du. det är inte raketforskning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

DET LAGGAR FÖR I PRINCIP ALLA I ARMA 2.

DET LAGGADE INGENTING FÖR MIG NÄR JAG SPELADE, DÄREMOT HACKADE DET LITE GRANN, MEN DET VAR INTE SÅ FARLIGT DET HELLER.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Endast versaler i rubriken ser bara omoget och ostädat ut.

Permalänk
Medlem

Ja, ställ dig frågan själv då vi inte kan svara på hur mycket DU vågar klocka den då vi inte är du

nejmen rekommenderar att du väntar tills Arma3 då det har en annan motor och är bättre optimerat

God Jul alla Sweclockare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade tråkigt en söndag så jag bestämmde mig för att överklocka en laptop. Jag kom stadigt till 4 Ghz. Körde igång ett lätt spel men då fick jag bluescreens och datorn var så varm att det kanppt gick att ta på den.

Då trappa vi upp till vågade 6 Ghz. Jag har inte fått igång den sens dess :/

Det var en gammal HP laptop, sörjer än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alatan:

Jag hade tråkigt en söndag så jag bestämmde mig för att överklocka en laptop. Jag kom stadigt till 4 Ghz. Körde igång ett lätt spel men då fick jag bluescreens och datorn var så varm att det kanppt gick att ta på den.

Då trappa vi upp till vågade 6 Ghz. Jag har inte fått igång den sens dess :/

Det var en gammal HP laptop, sörjer än

Själv hade jag en tråkig måndag och överklockade min moped tll 8 ghz. Körde i vägarna men då började den throttla och började slockna av mitt i vägarna så att man kan knappt köra med den.

Då steg vi upp till 10 ghz. Jag har inte fått igång den sedan dess

Det var en peugout moped, gråter än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

DET LAGGADE INGENTING FÖR MIG NÄR JAG SPELADE, DÄREMOT HACKADE DET LITE GRANN, MEN DET VAR INTE SÅ FARLIGT DET HELLER.

JAG ÄR INTE SÄKER PÅ ATT JAG VET SKILLNADEN MELLAN LAGG OCH HACK, MED LAGG MENAR JAG DÅLIG FRAME RATE, KOMBINERAT MED RÄTT SNABBA DROPS, OCH DÅ HANDLAR DET VÄL OM HUR KRÄSEN MAN ÄR, MEN ATT HÅLLA 60 FPS ÄR VÄLDIGT SVÅRT, FÅR DROPS NER TILL 40-50 ÄVEN PÅ RELATIVT LÅGA INSTÄLLNINGAR.

(:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

JAG ÄR INTE SÄKER PÅ ATT JAG VET SKILLNADEN MELLAN LAGG OCH HACK, MED LAGG MENAR JAG DÅLIG FRAME RATE, OCH DÅ HANDLAR DET VÄL OM HUR KRÄSEN MAN ÄR, MEN ATT HÅLLA 60 FPS ÄR VÄLDIGT SVÅRT, FÅR DROPS NER TILL 40-50 ÄVEN PÅ RELATIVT LÅGA INSTÄLLNINGAR.

(:

LAGG BEROR PÅ UNDERMÅLIG INTERNETUPPKOPPLING, HACK BEROR PÅ UNDERMÅLIG DATOR. OLIKA SAKER SOM LEDER TILL SAMMA PROBLEM, LÅG FRAME RATE.

DET ÄR EN VIKTIG SKILLNAD, SERRU!

(:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

LAGG BEROR PÅ UNDERMÅLIG INTERNETUPPKOPPLING, HACK BEROR PÅ UNDERMÅLIG DATOR. OLIKA SAKER SOM LEDER TILL SAMMA PROBLEM, LÅG FRAME RATE.

(:

Det vill säga för hög ping leder till lagg och inte hack som du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

(:

ORDET ANVÄNDS I BÅDA MENINGAR NUMERA, ÄVEN OM DET URSPRUNGLIGEN BARA VAR FÖR UPPKOPPLINGEN, SJÄLV SÄGER JAG LAGG OM DATORN, LATENS OM UPPKOPPLING.

DET ÄR VIKTIGT ATT HÄNGA MED, SERRU!

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lasergurka:

ORDET ANVÄNDS I BÅDA MENINGAR NUMERA, ÄVEN OM DET URSPRUNGLIGEN BARA VAR FÖR UPPKOPPLINGEN, SJÄLV SÄGER JAG LAGG OM DATORN, LATENS OM UPPKOPPLING.

VAD ÄR DET MED DETTA CAPSANDE?

ÄVEN JAG ANVÄNDER ANVÄNDANDET AV LATENS NÄR VI SNACKAR UPPKOPPLING OCH LAGG NÄR DATORN INTE PRESTERAR TILLRÄCKLIGT.
KÄNNS MER LOGISKT ATT ANVÄNDA ORDET LATENS TILL UPPKOPPLINGEN IAF.

GOD JUL PÅ ER!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

ÄVEN JAG ANVÄNDER ANVÄNDANDET AV LATENS NÄR VI SNACKAR UPPKOPPLING OCH LAGG NÄR DATORN INTE PRESTERAR TILLRÄCKLIGT.

GOD JUL PÅ ER!

DET ÄR ATT TS FRÅN BÖRJAN SKREV RUBRIKEN MED CAPS.

SJÄLV SÄGER JAG ATT DET LAGGAR NÄR JAG INTE FÅR 60 FPS, MEN ATT DET ÄR SERVERLAGG ELLER ATT JAG RUBBERBANDAS OM DET ÄR DEN TYP AV LAGG SOM BEROR PÅ UPPKOPPLING ELLER SERVER.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

GOD JUL PÅ ER!

JAG ÄR TÄMLIGEN SÄKER PÅ ATT NEWKLEAR PÅ ETT VÄNLIGT SÄTT VILLE VISA LASERGURKA HUR OTROLIGT IRRITERANDE DET ÄR MED CAPS MEN UPPENBARLIGEN FÖRSTÅR HAN INTE VINKEN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

FAST DET BETYDER JU INTE ATT DET ÄR RÄTT... (caps-paus: de flesta verkar även skriva mb istället för MB, men det är inte mer rätt för det).

LATENS KÄNNS BARA KONSTIGT ATT SÄGA, DET ÄR JU INGET VERB... "MIN DATOR LATENS'AR"...

DÅLIG UPPKOPPLING = LAGG,
DÅLIG DATOR = HACK.

DENNA DISKUSSION = WAY OFF TOPIC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arma2_gamer:

du bör inte överklocka alls.. hade själv en sådan och kan bara säga som så att du kommer inte tjäna något på att klocka den då du inte kommer kunna få ut någon högre klock ur den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

JAG ÄR TÄMLIGEN SÄKER PÅ ATT NEWKLEAR PÅ ETT VÄNLIGT SÄTT VILLE VISA LASERGURKA HUR OTROLIGT IRRITERANDE DET ÄR MED CAPS MEN UPPENBARLIGEN FÖRSTÅR HAN INTE VINKEN.

Antar att du inte var här från början när TS hade skrivit hela rubriken i caps, och det var just därför jag skrev i caps, precis som ett par andra, som sagt, det är inte alltid lätt att hänga med

Skrivet av Newklear:

FAST DET BETYDER JU INTE ATT DET ÄR RÄTT...

Det är ju tyvärr precis det de gör, vårat språk ändras i takt med att vi använder det på annat sätt. Förut stavades juice "juice", idag går det lika bra att skriva jos.

Skrev aldrig att jag brukar säga att jag latensar, utan att jag har problem med latens, eller latensen, latensproblem, brukar sällan säga att jag laggar nu mer heller, känns väldigt som p12 snack, säger latensproblem och fps drops.

Visst vet jag att det är off topic, och det började med att du kände att du behövde peta på mitt ordval, då du har en annan uppfattning om hur ordet ska användas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Antar att du inte var här från början när TS hade skrivit hela rubriken i caps, och det var just därför jag skrev i caps, precis som ett par andra, som sagt, det är inte alltid lätt att hänga med

Det är ju tyvärr precis det de gör, vårat språk ändras i takt med att vi använder det på annat sätt. Förut stavades juice "juice", idag går det lika bra att skriva jos.

Skrev aldrig att jag brukar säga att jag latensar, utan att jag har problem med latens, eller latensen, latensproblem, brukar sällan säga att jag laggar nu mer heller, känns väldigt som p12 snack, säger latensproblem och fps drops.

Visst vet jag att det är off topic, och det började med att du kände att du behövde peta på mitt ordval, då du har en annan uppfattning om hur ordet ska användas

Jo jag såg att det var caps i början men eftersom ni inte slutade när det fixades trodde jag helt enkelt att skämtet hade gått över huvudet på dig

Att språket utvecklas stämmer ju men i detta fallet har det inte utvecklats så som det används i den här tråden. Lika lite som "hen" är ett riktigt ord. Fast å andra sidan får jag lite spykänsla när jag ser någon skriva "jos" eller "dom" trots att det är allmänt accepterat idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jo jag såg att det var caps i början men eftersom ni inte slutade när det fixades trodde jag helt enkelt att skämtet hade gått över huvudet på dig

Man vill ju inte vara tråkmånsen som bryter mönstret *höhö*, får jag ett svar till mitt skämt i caps, och han också fortsätter med caps kan det väl lika gärna vara den andra som gått över styr, och jag bara leker med för att han inte ska känna sig utstött, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast, nej... Hur mycket folk på forum än skriver mb, så kommer varken SI-prefixet Mega eller enheten Byte att ändras, det funkar inte så... Inte heller kommer lagg och hack någonsin vara samma sak, eller något utav de vara fel ord för att beskriva respektive situation.