Få 3g till ipad wifi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Få 3g till ipad wifi

Nu har jag googlat runt lite och hittar inte svaret på min fråga.
Jag undrar om det finns nåt "modem" som man kan stoppa in ett 3g simkort i och modemet skickar ut ett wifi signal till ipaden?

Jag fick ett extra "surf" sim när jag beställde iphone 5 och tänkte om man kunde få lite användning av det.
Typ något sådant : http://www.aliexpress.com/item/Buy-Cheapest-Portable-3G-WiFi-...

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Så du länkar till saken du söker och funderar om det finns ?

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Använd Iphonen och dela ut 3G från den bara.

WS1: | Asus VI Hero | i7 4770K | 16gb Corsair Vengence | EVGA GTX 1070 ACX 3.0 SC | Corsair AX650 | Jonsbo UMX4 | Corsair H100 | SRVR: | AsRock AB350 Gaming/mITX | Ryzen 5 2400G With Vega 11 | 8gb | FD Array |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av p0xis:

Jag undrar om det finns nåt "modem" som man kan stoppa in ett 3g simkort i och modemet skickar ut ett wifi signal till ipaden?

Jag fick ett extra "surf" sim när jag beställde iphone 5 och tänkte om man kunde få lite användning av det.
Typ något sådant : http://www.aliexpress.com/item/Buy-Cheapest-Portable-3G-WiFi-...

Det enkla svaret är "ja". Det finns massor med portabla wifi-hotspots som det kallas. De flesta större elektronikshopparna på nätet bör ha, definitivt Dustin.
Här är ett exempel.

Normalt kan du även använda din mobiltelefon om den är av nyare smartphone-snitt. iPhones och Android stöder det båda två, i fallet iPhone kan du dessutom köra via Bluetooth som blir lite mindre strömkrävande och säkrare eftersom det inte går på lika stora avstånd.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av pekkasteele:

Jag förstår inte riktigt om det är en sådan. och sen vill jag handla från svenska marknaden så man vet vad man får. det bästa hade varit om någon har en något liknande i sin ägo och kan länka till.

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ARN/BCN
Registrerad
Jan 2011

Hm... ipads utan 3g har ingen gps heller, så det är i min mening epic-fail att köpa allt som inte har gps i sig. Men struntsamma.

comviq.se har modem för wifi osv. har du nån annan operatör så köp av dom..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pangea
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av p0xis:

Jag förstår inte riktigt om det är en sådan. och sen vill jag handla från svenska marknaden så man vet vad man får. det bästa hade varit om någon har en något liknande i sin ägo och kan länka till.

Det han menar är att du behöver ingen extra mojäng. Ditt extra surf-SIM är kopplat till samma abonnemang som din iPhones SIM, så du kan lika gärna dela ut internet på din mobil till paddan. Kommer funka lika bra, och du slipper köpa nåt extra.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av p0xis:

Under inställningar på din iphone finns det redan så att den kan dela ut sitt internet via wifi. Bör heta något i stil med "internetdelning" och ligga bland de översta knapparna.

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || EVGA NVIDIA GTX 1080 8GB @ 2,0Ghz || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || EK-CoolStream PE 120 & 240, Radiatorer || EK-DDC 3.2 PWM, Pump || EK-Supremacy MX & EK-FC1080 GTX, Vattenblock || 3x BenQ 24", Skärmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av p0xis:

Här har du en massa att välja på.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&lb=v1306#prodlista

Skrivet av pekkasteele:

Eller detta

Stationär : i7 5930k | Asrock x99m+TB AIC | Evga GTX970 | 32GB Corsair 2400Mhz | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | Apple 27 TB Display
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av p0xis:

Bara så du vet, så är det där modemet bland de sämsta 3G-modemen som finns.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av rmd:

Hm... ipads utan 3g har ingen gps heller, så det är i min mening epic-fail att köpa allt som inte har gps i sig. Men struntsamma.

comviq.se har modem för wifi osv. har du nån annan operatör så köp av dom..

Klart de har Kanske inte 3G-assisted dock, men visst har de GPS-funktion i alla fall.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av p0xis:

iPhone 5 fungerar utmärkt som wifi-hotspot till din iPad. Så kör jag själv och tycker det är en bra lösning för att slippa ha dubbla abonnemang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av lollol7:

Under inställningar på din iphone finns det redan så att den kan dela ut sitt internet via wifi. Bör heta något i stil med "internetdelning" och ligga bland de översta knapparna.

Skrivet av Shudnawz:

Det enkla svaret är "ja". Det finns massor med portabla wifi-hotspots som det kallas. De flesta större elektronikshopparna på nätet bör ha, definitivt Dustin.
Här är ett exempel.

Normalt kan du även använda din mobiltelefon om den är av nyare smartphone-snitt. iPhones och Android stöder det båda två, i fallet iPhone kan du dessutom köra via Bluetooth som blir lite mindre strömkrävande och säkrare eftersom det inte går på lika stora avstånd.

Skrivet av pekkasteele:

Skrivet av Shudnawz:

Det han menar är att du behöver ingen extra mojäng. Ditt extra surf-SIM är kopplat till samma abonnemang som din iPhones SIM, så du kan lika gärna dela ut internet på din mobil till paddan. Kommer funka lika bra, och du slipper köpa nåt extra.

Jag delar i nuläget internet från min iphone 5 men enda nackdelen med det är att varje gång jag lägger ner ipaden och ska ta upp den igen, måste jag ta upp iphonen, gå in på internet delning, stänga av och sätta på den igen för att ipaden ska hitta den.

Det hela kunde ha löst med att min iphone och padda alltid är kopplade mot varandra. samt att jag slapp stänga av och sätta på internetdelning för att ipadens wifi ska hitta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av p0xis:

Jag delar i nuläget internet från min iphone 5 men enda nackdelen med det är att varje gång jag lägger ner ipaden och ska ta upp den igen, måste jag ta upp iphonen, gå in på internet delning, stänga av och sätta på den igen för att ipaden ska hitta den.

Det hela kunde ha löst med att min iphone och padda alltid är kopplade mot varandra. samt att jag slapp stänga av och sätta på internetdelning för att ipadens wifi ska hitta.

Det löser du enkelt genom att dela med blåtand i stället för wifi. Drar mindre batteri också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2002
Skrivet av e-lite:

Klart de har Kanske inte 3G-assisted dock, men visst har de GPS-funktion i alla fall.

Nej, wifi-only iPad har ingen GPS.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Kalvsylta:

Nej, wifi-only iPad har ingen GPS.

Konstigt att jag använder min till det då

EDIT: Kom just på att det kanske är så att det fungerar för att jag har den länkad till min iPhone5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

iPad utan 3G kan få positionsinfo via wifi. Någon GPS-mottagare finns inte.

Sen kan det ju hända att ipaden på något vis kan få koordinater från telefonens gps-mottagare då du tetherar. Jag har för mig att nån sån funktion finns.