Permalänk
Medlem

ASRock E350M1 Fusion minnen ?

jag tänkte göra en liten HTPC nu efter jul, tänkte använda mig av ASRock E350M1 Fusion, men jag vet inte vilka ram minnen jag ska använda de står på inets hemsida att moderkortet tar 800 till 1066 mhz minnen.
jag undrar om man kan köra på ett par 1333 mhz till de moderkortet,

och nästa fråga är. om jag sätter i ett grafik kort (geforce 8800 GT 512 mb)så skulle de gå att spela några lättare spel ? typ minecraft, CSS, CS:GO eller är Processor kraften för liten ??

vad är viktigt att tänka på när man bygger en HTPC ?
nåt speciellt man bör tänka på ?

mvh Niklas

Permalänk
Medlem

De du bör tänka på är väl att de inte blir allt för varmt i chassi.
sen med att du ska försöka spela lite spel på den kan kanske gå, nån som har samma moderkort som du tänker köpa kanske ha testat att spela ?

Permalänk
Medlem

så du menar att de ska gå med dom raminen ?

Permalänk
Medlem

Testa att lägga denna tråd i HTPC forumet så tror jag du får mera hjälpa

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Här kanske du får lite svar på huruvida man kan spela:
http://www.tomshardware.com/reviews/asrock-e350m1-amd-brazos-...

Korta svaret är nog: nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

jag tänkte göra en liten HTPC nu efter jul, tänkte använda mig av ASRock E350M1 Fusion, men jag vet inte vilka ram minnen jag ska använda de står på inets hemsida att moderkortet tar 800 till 1066 mhz minnen.
jag undrar om man kan köra på ett par 1333 mhz till de moderkortet,

och nästa fråga är. om jag sätter i ett grafik kort (geforce 8800 GT 512 mb)så skulle de gå att spela några lättare spel ? typ minecraft, CSS, CS:GO eller är Processor kraften för liten ??

vad är viktigt att tänka på när man bygger en HTPC ?
nåt speciellt man bör tänka på ?

mvh Niklas

det funkar nog på mindre servers körde css på 2.0 p4 socket 478 med 2 gb ram så det ska nog gå ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb