Språkresa till England, erfarenheter??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Feb 2011

Språkresa till England, erfarenheter??

Vill plugga upp min engelska och är jättesugen på att göra det utomlands, helst England i så fall. Funderar på att göra det via EF (har en onlinekatalog). Hittade även ESL men har inte läst deras katalog, beställde en alldeles nyss och får hem den senast fredag.

Finns det någon med erfarenheter av språkresor via EF, ESL eller något annat och vilken av dom kan ni rekommendera??
Hur var det??

Go' Jul

Speldatorn: MSI Z87-G45 | i7 4790K | 16 GB DDR3 1600 MHz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Samsung 850 250GB SSD + Crucial MX300 750GB SSD + 2 x 3TB HDD 7200RPM | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Windows 8.1 64-bit
Kringutrustning: Logitech G502 | Logitech G810 | QPAD QH-90 | Asus ROG Swift PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Har inte läst på något om företagen du kollat på, men om huvudmålet är att lära sig engelska så kanske det vore bättre med en workaway eller en couchsurfing trip genom england. Bästa sättet att lära sig språk är att umgås med folk som har det som modersmål, och därmed tvingas prata engelska själv samt att man hör hur dom pratar. Jag vet av egen erfarenhet, då jag varit på ett par utbytesresor till bland annat sydafrika och slovenien samt varit värd själv många gånger.

Men visst, har du pengarna så kör på med någon sån där språkresa, men jag tror det blir minst lika kul eller bättre med en workaway eller couchsurfing resa.

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare