Häst är en frukt som nte finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Visst extremhögern är också hotfull och man bör ta avstånd ifrån dessa. Man kan dock vara emot invandringspolitiken utan att behöva förknippats med dessa, precis som man kan vara islam utan att förknippas med extremisterna där. Men ju nämnare extremisterna man kommer ju mer kommer man få ta ansvar för deras handlingar och det krävs att man rannsakar sin egen grupp.

I vilket fall så anser jag inte att "två fel gör ett rätt" som jag skrev i mitt första inlägg. Alltså bara för att det finns en massa andra idioter ursäktar inte den andra gruppens beteende. Och när jag pratar islam och beteende så klankar jag såklart enbart ner på extremislamisterna, då skaran inom islam som gör något dumt verkligen är en minoritet. (lite som att kalla alla män för våldtäktsmän och straffa dem för det, även om en väldigt stor andel av männen är "sjukligt" sexfixerade)

Jag förstår inte alls vad det är du pratar om här eller vad det har med det jag sade att göra.
Du sade:

Citat:

jag kan faktiskt inte komma på någon annan större gruppering som hotar västerländsk folk mer

och syftade på extrema islamister.
Jag kunde inte släppa hur okunnigt och missvisande det är, framförallt för oss i den här delen av västvärlden.

Och jag ser inte hur någonting du säger har med det att göra utan du börjar prata om massa andra saker som visserligen stämmer på sitt sätt även om det är ett ganska strukturblint perspektiv. Men som sagt, vad har det med saken att göra?

Så för att försöka återknyta till det jag faktiskt skrev, står du kvar vid att extrema islamister utgör det största politiska våldshotet mot oss i den här delen av västvärlden?

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Så för att försöka återknyta till det jag faktiskt skrev, står du kvar vid att extrema islamister utgör det största politiska våldshotet mot oss i den här delen av västvärlden?

Står du kvar att de som hotar facebooksidan utger det största politiska våldshotet mot oss i den här delen av västvärlden? Jag har nämligen aldrig påstått det du säger.

Skrivet av Kilroy:

Jag förstår inte alls vad det är du pratar om här eller vad det har med det jag sade att göra.
Du sade:

och syftade på extrema islamister.
Jag kunde inte släppa hur okunnigt och missvisande det är, framförallt för oss i den här delen av västvärlden.

Jag höll med om att de var hofulla och försökte inte på något sätt säga att extremislamisterna var värre.
Min formulering innan var dålig formulerad & genomtänkt, läser man texten innan utan att ta citatet ur sitt kontext kan man antyda om vad jag menade. Just kring att väldigt mycket upprör extremislamisterna. Däremot är det väldigt få av dessa som hotar västerländsk folk, utan mer hotar västerländsk folk som gillar att reta dem och göra allt vad de kan för att få dem förbannade. Det var detta jag ville få fram, men det blev mycket knasigt skrivit.
Och jag ser detta som extremislamisternas nackdel att de blir upprörda över för mycket, vilket inte är bra i tider då det är lätt att reta. Bara ta Muhammedbilderna på Internet, att bli upprörd över såna bilder, ja det är rena paradiset för folk som gillar att retas.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag har nämligen aldrig påstått det du säger.

Jag citerar dig:

Citat:

Extremislamasterna ligger bra till i listan i att bli upprörd och hota och jag kan faktiskt inte komma på någon annan större gruppering som hotar västerländsk folk mer.

Och jag formulerar om min fråga.
Kan du komma på någon annan större gruppering som hotar västerländsk folk mer nu?

Skrivet av bud_bundy:

Och jag ser detta som extremislamisternas nackdel att de blir upprörda över för mycket, vilket inte är bra i tider då det är lätt att reta. Bara ta Muhammedbilderna på Internet, att bli upprörd över såna bilder, ja det är rena paradiset för folk som gillar att retas.

Alltså, någonting som du, och många andra, inte riktigt verkar förstå när det kommer till den här typen av "löjliga" saker att uppröras över är sättet det presenteras på i dom länderna.
I dessa länder är det ofta otänkbart att någonting publiceras utan statens överseende och godkännande och när nyheterna om den typen av bilder här i väst publiceras där så är kontexten en helt annan än verkligheten.
Dom används av dom med makt för att piska upp folket och dess ilska och sätter det i ett helt annat sammanhang.
Sen är det dessutom en extremt skev bild av det samhällets reaktioner som vi i sin tur får ta del av, vilka bilder är det våra mediakanaler väljer att fokusera på?
Ofta är det rent av samma arga skäggmuslim som syns på massa olika bilder från massa olika demonstrationer.

Om man pratar om dom extremister som finns här i väst så är det väldigt begränsat och ser lite annorlunda ut och den hotbilden dom utgör finns absolut och det är extrempuckon som reagerar sådär.
Men din beskrivning av problemet är extremt skev och trångsynt.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag citerar dig:

Och jag formulerar om min fråga.
Kan du komma på någon annan större gruppering som hotar västerländsk folk mer nu?

Min formulering var felaktig, dessutom så jag inte vill påstå att extremislamisterna hotar västerländsk folk. Utan mer folk som retar dem, sedan vad de har för tillhörighet är fullkomligt irrelevant och betona västerländsk folk ger antydan om något annat.
Att påstå att extremhögern hotar västerländsk folk blir ännu knepigare, såvida man pratar om extremhögern inom det västerländska folket.

Som sagt knepigt skrivet av mig och jag tar bort det i mitt tidigare inlägg.

Skrivet av Kilroy:

Alltså, någonting som du, och många andra, inte riktigt verkar förstå när det kommer till den här typen av "löjliga" saker att uppröras över är sättet det presenteras på i dom länderna.
I dessa länder är det ofta otänkbart att någonting publiceras utan statens överseende och godkännande och när nyheterna om den typen av bilder här i väst publiceras där så är kontexten en helt annan än verkligheten.
Dom används av dom med makt för att piska upp folket och dess ilska och sätter det i ett helt annat sammanhang.
Sen är det dessutom en extremt skev bild av det samhällets reaktioner som vi i sin tur får ta del av, vilka bilder är det våra mediakanaler väljer att fokusera på?
Ofta är det rent av samma arga skäggmuslim som syns på massa olika bilder från massa olika demonstrationer.

Om man pratar om dom extremister som finns här i väst så är det väldigt begränsat och ser lite annorlunda ut och den hotbilden dom utgör finns absolut och det är extrempuckon som reagerar sådär.
Men din beskrivning av problemet är extremt skev och trångsynt.

Visst mediers vinkling av information har stor betydelse, vad man menar med extremislamister kan också diskuteras. Det jag syftade på var inte en extremt troende, men när jag tänker efter och jämför med extremkristen så bör man använda samma definition. Vad man nu ska kalla dessa grupper för? Militant istället för extrem kanske?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Min formulering var felaktig, dessutom så jag inte vill påstå att extremislamisterna hotar västerländsk folk.

Ok, DÅSÅ!
Men sen tycker jag det mycket väl kan vara korrekt att påstå att extremislamister hotar västerlänningar på många olika sätt.
Det är en mycket reell hotbild som finns om än väldigt överdriven i vissa kretsar, framförallt relativt till andra hotbilder.

Skrivet av bud_bundy:

Visst mediers vinkling av information har stor betydelse, vad man menar med extremislamister kan också diskuteras. Det jag syftade på var inte en extremt troende, men när jag tänker efter och jämför med extremkristen så bör man använda samma definition. Vad man nu ska kalla dessa grupper för? Militant istället för extrem kanske?

För min del så är det just islamister som är grejen, till skillnad ifrån muslimer.
Kristna och muslimer är likvärdiga benämningar.
Islamister är någonting annat, det är dom som på olika sätt vill konvertera folk eller besegra icke-islamtroende osv.

Extrema muslimer är bara extrema i sin egen tro och utlevelse medan extrema islamister går till extrema längder för att besegra eller konvertera andra.

Jag vet inte om det är så uttrycken används generellt, ibland är det så men jag blir osäker.
Och det finns inte direkt något motsvarande med kristna, men i svensk och nordisk kontext så behövs det inte riktigt heller då dom militanta extremister med kristna rötter är en del av den rasistiska vit makt miljön på olika sätt.
Och sen finns det ju olika kristna sekter och liknande men det skiljer sig i hur dom relaterar till utomstående.

I amerikansk kontext hade det kanske behövts, men jag vet inte vad jag babblar om längre.

Permalänk

måste hålla med lite helt otroligt att det finns vissa som är födda helt utan humor och som ska försvara sina intressen med liv eller död för att någon skämtar om det...

sidan är ju inte direkt alvarliga med sitt snack

var bara tvungen att göra en temabild till tråden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Intressant hur vissa slätar över faktum att sidan fått hot med att "hoten uppenbart är på skojande också". Vad är det för idiotargument?!

Permalänk
Medlem

Idiotargument? Lägg fram bevis att så inte är fallet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Idiotargument? Lägg fram bevis att så inte är fallet istället.

Det var inte jag som kom med idiotargumentet, utan du och en annan så bevisördan ligger på er att visa att hoten är skoj och inget annat.

Var ju så uppenbart för er, så borde inte vara några som helst problem att bevisa det.
För än så länge har ni inte gjort got annat än rättfärdigat hot och ld.

Permalänk
Medlem

INLÄGG 10 000

Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag har alltid trott att det var en satir likt "Nej tack! Till människor i Sverige" och "Vita kränkta män".

När jag läser det igen:

Så verkar det mer som en satir på religioner. Att hästar inte skulle finnas syftar väl på att vissa tror på Gud.

Eller är det en satir på vänstern eller feminister?

Skickades från m.sweclockers.com

Igen aning. Sista stycket skulle man kunna tolka in på vad som helst men frågan är om de hade någon sådan agenda eller om det verkligen är en skämtsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Det var inte jag som kom med idiotargumentet, utan du och en annan så bevisördan ligger på er att visa att hoten är skoj och inget annat.

Var ju så uppenbart för er, så borde inte vara några som helst problem att bevisa det.
För än så länge har ni inte gjort got annat än rättfärdigat hot och ld.

Varför ligger bevisbördan på mig? I mitt tycke ligger den på dig men då mitt argument ter sig så orimligt för dig har jag svårt att tro att du skulle lägga ner tiden på att bevisa att dessa människor faktiskt i illvilja hotar en person som påstår att deras favorit djur är en fantasi frukt.

//edit: GZ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Varför ligger bevisbördan på mig? I mitt tycke ligger den på dig men då mitt argument ter sig så orimligt för dig har jag svårt att tro att du skulle lägga ner tiden på att bevisa att dessa människor faktiskt i illvilja hotar en person som påstår att deras favorit djur är en fantasi frukt.

Ett hot är ett hot.
Om du påstår att hotet bara är ett skämt ligger bevisbördan på dig.

Den informationen som finns tillgänglig visar på hot.

Du påstår att dom är på skoj, baserat på vad?
Om man blir hotad så är det ett hot. Per definition.

Du påstår att så inte är fallet, då ligger bevisbördan hos dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ett hot är ett hot.
Om du påstår att hotet bara är ett skämt ligger bevisbördan på dig.

Den informationen som finns tillgänglig visar på hot.

Du påstår att dom är på skoj, baserat på vad?
Om man blir hotad så är det ett hot. Per definition.

Du påstår att så inte är fallet, då ligger bevisbördan hos dig.

Okay, fair enough. Ge mig ett konkret spårbart exempel så ska vi se vad vi kan göra av saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Varför ligger bevisbördan på mig? I mitt tycke ligger den på dig men då mitt argument ter sig så orimligt för dig har jag svårt att tro att du skulle lägga ner tiden på att bevisa att dessa människor faktiskt i illvilja hotar en person som påstår att deras favorit djur är en fantasi frukt.

//edit: GZ!

Kilroy hann före, men du kom med påståendet att hoten bara var på skämt, inte jag. Gå in på deras sida så har du massor att välja från.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Ingen lär ha undgått rabalderna kring nämnda Facebooksida, vissa (tex undertecknad) har till och med gilat sidan och några har gått så långt att de tatuerat in budskapet på sina kroppar.

Finns i och för sig kanske inget diskussionsvärde i bara det, men mär skratten lagt sg och man istället öser om dödshoten som skaparna till sidan har fått blir man fundersam.

På senare tid har nästan alla reagerat starkt mot radikala muslimer som reagerat kraftigt och våldsamt mot tex Vilks, Muhammedkarikatyrer och nu senast klippet om Islam. Man skakar på huvudet och tycker det är skillnader i hur man reagerar i västvärlden jämfört med "de där länderna", att det ligger i "de däras" natur att reagera med hot och våld på saker de inte gillar.

Tills nu. Nu har vi alltså folk som reagerar med hot och hat på en sida som är uppenbart skapat med glimtet i ögat.

Blir det nu helt plötsligt så svårt att se varför vissa reagerar med hot och våld när det de håller heligast blir skymfad när vi har folk som reagerar med hot och önskan om död på en sida som hanldlar om hur ett djur är en frukt som inte finns?

Var det inte bara några fjortisar som överreagerade och gjorde en video och antagligen själva skämtade om det??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Var det inte bara några fjortisar som överreagerade och gjorde en video och antagligen själva skämtade om det??

Vad syftar du på nu? Fjortisar som skapade sidan eller fjortisar som hotade på skämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Vad syftar du på nu? Fjortisar som skapade sidan eller fjortisar som hotade på skämt?

Massor av fjortisar som gjorde 5 min video på youtube där dom larvar sig och försöker få alla att förstå att hästar inte är frukter

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Massor av fjortisar som gjorde 5 min video på youtube där dom larvar sig och försöker få alla att förstå att hästar inte är frukter

Så ett skämtsamt svar till skämtsidan med andra ord?
Det är då inte det jag syftade på med hot, där var det "vanliga" hot skriven på FB-sidan.

Permalänk
Medlem

Haha detta har jag missat helt och det är sjukt vilka proportioner det tagit...visst folk som gillar sidan och tycker den är rolig skriver en del taskigt om hästfolket som hittat dit men att dom bakom gruppen blir hotade pga detta så borde folk uppsöka vård, hade någon gjort något liknande om hundar (jag är hundmänniska) hade jag garvat och förmodligen gått med i gruppen.

Sen kan man ju undra varför just hästfolket blir så arga, det är inte billigt att ha eller hyra häst är dom söndercurlade och sköra? krydda det med 90 samt 00-talister som verkar vara dom som tar åt sig mest och som är dagens ungdomar som verkar riktigt gnälliga.

Har jag rätt att säga att det här blivit en grej främst pga att folk tagit åt sig i så stor utsträckning av nonsens? Läste precis i motståndargruppen "hästar finns, RADERA hästar finns inte" och där var det någon som sa "Tycker de är löjligt att bojkotta en djurart bara för att (mestadels) killa tycker de är hamburgare o en töntgrej! Men vem är töntig igentligen när man särbehandlar!? Skulle man säga att fotboll eller ishockey inte fanns så skulle de väl bli skit i helvetet o DÅ tycker man minsann att de är fel men när man hackar ner på hästmänniskor so är de ok???!!!! Skärp er!"

Jag som fotbollsälskare och till viss del hockey också sedan många år tillbaka så skrattade jag åt det där. Visst går inte att jämföra fotboll med hästar men hundar som jag skrev tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Haha detta har jag missat helt och det är sjukt vilka proportioner det tagit...visst folk som gillar sidan och tycker den är rolig skriver en del taskigt om hästfolket som hittat dit men att dom bakom gruppen blir hotade pga detta så borde folk uppsöka vård, hade någon gjort något liknande om hundar (jag är hundmänniska) hade jag garvat och förmodligen gått med i gruppen.

Sen kan man ju undra varför just hästfolket blir så arga, det är inte billigt att ha eller hyra häst är dom söndercurlade och sköra? krydda det med 90 samt 00-talister som verkar vara dom som tar åt sig mest och som är dagens ungdomar som verkar riktigt gnälliga.

Har jag rätt att säga att det här blivit en grej främst pga att folk tagit åt sig i så stor utsträckning av nonsens? Läste precis i motståndargruppen "hästar finns, RADERA hästar finns inte" och där var det någon som sa "Tycker de är löjligt att bojkotta en djurart bara för att (mestadels) killa tycker de är hamburgare o en töntgrej! Men vem är töntig igentligen när man särbehandlar!? Skulle man säga att fotboll eller ishockey inte fanns så skulle de väl bli skit i helvetet o DÅ tycker man minsann att de är fel men när man hackar ner på hästmänniskor so är de ok???!!!! Skärp er!"

Jag som fotbollsälskare och till viss del hockey också sedan många år tillbaka så skrattade jag åt det där. Visst går inte att jämföra fotboll med hästar men hundar som jag skrev tidigare?

Ja roligaste tycker jag är nog att redan vid tolv års ålder har Sveriges tjejer lärt sig spela genus kortet.