Svårt att bestämma mig vilket moderkort jag ska ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2008

Svårt att bestämma mig vilket moderkort jag ska ha.

Har bestämt mig att gå på 3770K och att jag föredrar Asus moderkort.. kört med dem länge.

Dilemmat är om jag ska gå på ett Maximus V Formula eller ett Maximus V Extreme. har inte bestämt mig om jag ska köra SLi med 2 x 670 eller ett singel 680 kort. vet inte om det ger så mycket att köra SLi med 2 st 680 eller om nu 690 är något att ha.

Jag vill vattenkyla hela datorn så då kan ju kanske ett annat Asuskort vara lämpligare en ovan kanske men har svårt att hitta block för dessa moderkort. hittade på frozencpu.com för Formulakortet men ingen i Sverige som har det verkar det som vad jag vet.

Kommer bli ett projekt som ska starta i mellandagarna eller början på Januari är det tänkt.. kommer bilder i galleriet om hur detta bygge kommer bli.

Alla ideer åsikter är välkomna. Har ingen Budget men behöver ju inte överdriva till max heller.. 35-45K eller så är ok. lär bli dyrare eftersom det är tänkt att ta hem en Caselab M8 eller M10 låda

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning