Få 3g utav telefonen till pekplattan?

Permalänk
Medlem

Få 3g utav telefonen till pekplattan?

Hej! Jag har googlat runt lite och inte funnit något svar på min fråga.

Jag undrar ifall det är möjligt att använda min telefons 3g (Samsung galaxy sII) nät för att få 3g i en surfplattta?
Vilka surfplattor stöder det osv?
Måste det vara en Samsung platta eftersom telefonen är samsung?

Tack i förhand mvh Boar.

Permalänk
Avstängd

Man har ju Wifi på plattan antar jag ?

Dela ditt internet från telefonen, och finn den sedan i Wifi i plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Man har ju Wifi på plattan antar jag ?

Dela ditt internet från telefonen, och finn den sedan i Wifi i plattan.

Det är så simpelt alltså? Då borde det gå med alla modeller också? Inte bara samsung till samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boar:

Det är så simpelt alltså? Då borde det gå med alla modeller också? Inte bara samsung till samsung?

Du kan ansluta med alla enheter som stödjer trådlöst internet(802.11G).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boar:

Det är så simpelt alltså? Då borde det gå med alla modeller också? Inte bara samsung till samsung?

Jag delar 3G med en SE Xperia Ray till Nexus 7 så ja, det fungerar fint

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

om du delar på telefonen blir den som en 3g router som sänder ut wifi signaler. du kan koppla upp allt som har wifi på dem.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Skrivet av Boar:

Hej! Jag har googlat runt lite och inte funnit något svar på min fråga.

Jag undrar ifall det är möjligt att använda min telefons 3g (Samsung galaxy sII) nät för att få 3g i en surfplattta?
Vilka surfplattor stöder det osv?
Måste det vara en Samsung platta eftersom telefonen är samsung?

Tack i förhand mvh Boar.

Går bra, du trycker Inställningar, sedan "Mer..." under "Trådlöst och Nätverk". Välj sedan "Internetdel. och port. hotspot" Klicka i Portabel WiFi-hotspot. Nu delar mobilen internet som om den vore en vanlig router.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar! Underlättade väldigt mycket!

Permalänk
Medlem

När vi ändå är igång, vad är mest värt en Samsung Galaxy Tab 2 10.1" 16GB Wi-Fi (svart/silver), eller en iPad 2 16GB Wi-Fi (svart)?

Själv är jag inget apple fan. Men ifall det är en bättre produkt tar jag så klart Ipad:en

Permalänk
Avstängd

Funkar också över Bluetooth med gamla SonyEricsson mobiler.
Ex SE T700 från 2008.

Om surfplattan har bluetooth som ex. Nexus7.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle tagit Samsungen alla gånger , gillar inte apple xD
Tror inte det är någon större skillnad på dem annars

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boar:

När vi ändå är igång, vad är mest värt en Samsung Galaxy Tab 2 10.1" 16GB Wi-Fi (svart/silver), eller en iPad 2 16GB Wi-Fi (svart)?

Själv är jag inget apple fan. Men ifall det är en bättre produkt tar jag så klart Ipad:en

Beror ju helt och hållet vad du ska ha plattan till...

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Skrivet av Boar:

När vi ändå är igång, vad är mest värt en Samsung Galaxy Tab 2 10.1" 16GB Wi-Fi (svart/silver), eller en iPad 2 16GB Wi-Fi (svart)?

Själv är jag inget apple fan. Men ifall det är en bättre produkt tar jag så klart Ipad:en

Beror på, vill du att din fruktsallad ska smaka äpple eller päron?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Beror ju helt och hållet vad du ska ha plattan till...

Som jag har konstaterat tidigare så kommer den användas mest till att kolla serier och filmer. Kommer ju självklart användas för att surfa runt på internet också.

Permalänk
Avstängd

Då tycker jag att du väljer Android Itunes(apple) har generellt en längre process för att få in filmer och dylikt till mobilen. Stödjer även färre format

Android slipper du "jailbreaka" för att kunna ladda ned (lagligt såklart) filmer med torrentprogram för att sedan se på VLC. Direkt i mobilen/Surfplattan.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boar:

Som jag har konstaterat tidigare så kommer den användas mest till att kolla serier och filmer. Kommer ju självklart användas för att surfa runt på internet också.

Ja då är det nog android som gäller. Ipad är mer om man ska använda många appar och om man använder sin platta som ett arbetsverktyg i skolan eller i arbetet.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!