Fast ofta märks det rätt tydligt om man bara har klantat sig med att slinta lite på tangenterna eller om man har svårt för språket men ändå försökt göra rätt. I de fallen är det svårt att se ner på personen i fråga. Förutom i ett CV där det inte finns några förskonande omständigheter alls. Det är ju de som skriver halvt obegripligt men som inte bryr sig som är problemet. De som går in med attityden "öh, du förstår ju vad jag menar ändå". Det är otroligt arrogant och får mig att önska att det där med aga var en socialt accepterad pedagogisk metod. Rent generellt tycker jag folk är på tok för defensiva och folk verkar helt sakna förmåga att ta kritik.
Jag är dålig på att stava och det är jag medveten om. Jag har ingen dyslexi att skylla på och att lägga skulden på mina lärare i grundskolan är nog inte helt rättvist. Till stor del är det mitt eget fel men jag jobbar på det. Om någon då tar sig tiden att på ett konstruktivt sätt rätta det jag skriver så blir jag glad får då kan jag lära mig något nytt. Jag är en sådär konstig person som gillar att lära mig nya saker.
Fast det där med kritik går i och för sig åt båda hållen då många verkar vara dåliga på att ge kritik också. Konceptet konstruktiv kritik verkar vara främmande för många.
I slutändan handlar det väl om respekt. Vill jag att någon ska ta sig tid att läsa det jag skriver får jag ju se till att skriva det läsbart också. Att skriva dåligt på internet är ju ungefär som om en person satt i ett hörn och mumlade under en diskussion. Inte konstigt att ingen bryr sig om vad personen säger eller att folk tittar snett.
Jag är en person som försöker ge konstruktiv kritik. Samtidigt är jag öppen för det själv. Jag har också märkt att folk tar vid sig så jävla lätt. Det är nästan patetiskt att man inte ska kunna kritisera en vuxen människa utan att de blir "butt hurt". Dagisnivå på det hela.
Finns en viss arrogans i luften idag. Alla har rätt, personen själv kan aldrig ha fel och alla har precis alla svaren till alla frågorna. Because fuck evidence and logical arguments.