Permalänk
Medlem

Fläkt plasering i bitfenix outlaw

Hej
Jag undrar hur jag ska plasera mina fläktar för att få bäst temps i datorn.
Jag har 3 fläktar 1 fram och en bak men den tredje vet jag inte vart jag ska sätta den.
bitfenix outlaw är ett anorlunda chassie då Moderkortet är vänt så Grafikkortet sitter över cpu kylaren.
Borde jag sätta in den i fronten, eller vart borde den sitta?
Jag har även vänt nätaggrigatet så att det tar luft utifrån, Var detta dumt?
Swec testet på chassiet: http://www.sweclockers.com/recension/14655-bitfenix-outlaw

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Medlem

Sätt dem så att du får ett jämt in och utflöde, 2 fram, en bak och en i toppen. Lika viktigt att bli av med varmluften som att få in ny luft

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Sätt dem så att du får ett jämt in och utflöde, 2 fram, en bak och en i toppen. Lika viktigt att bli av med varmluften som att få in ny luft

Har inte ett jämt antal fläktar. Ska jag inte sätta in den då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av txzzo:

Har inte ett jämt antal fläktar. Ska jag inte sätta in den då?

Skickades från m.sweclockers.com

1st i toppen som utsug är att rekommendera, värme stiger som bekant uppåt..

Permalänk
Medlem

ublås baktill, insug framtill. sätt mera insugän utblåd så kommer det inte lika mycket damm in i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

1st i toppen som utsug är att rekommendera, värme stiger som bekant uppåt..

Så sant men grafikkortet tar ju fult uppifrån? Men ska den sitta där åndå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av txzzo:

Så sant men grafikkortet tar ju fult uppifrån? Men ska den sitta där åndå?

Skickades från m.sweclockers.com

Även om det sitter ett grafikkort i vägen så skulle jag personligen sätta den i toppen ja.