Gps spårning av surfplatta med telefon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

Gps spårning av surfplatta med telefon

vet inte om man ska posta här eller mobildelen, finns ingen avdelning för android här så.

Nu ska vi se här om jag kan få fram mitt lilla problem, eller min tanke.

som det ser ut så vill jag kunna spåra vart min surfplatta håller hus med hjälp av min telefon, båda Android enheter, den ena en samsung galaxy 10.1 och den andre en ZTE BLADE, båda kör på 3.2
finns det någon app för detta? som är gratis?? orkar inte betala för att vara tvungen att gå in på en sida för att spåra, utan tänkte om det fanns appar som spårar varandra typ

det gör ingenting om de är synliga när de är igång, är mina egna enheter jag ska hålla koll på.

har lyckats förlägga surfplattan mer än en gång, glömt den ibland etc

eller någon app som kan posta surfplattans position någonstans då och då?

har inga problem med att fixa lite med det, enda kravet jag har är att det inte får kosta något...

och jag vet efter hängiven läsning på SC att jag kommer få säkert ett inlägg om att jag säkert inte kommer spåra mina enheter utan någon annan etc jaja, ha kul, räknar med att det finns någon där ute som har lite koll på detta ändå...

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Har ingen android själv men borde inte http://www.locatemydroid.com/ fungera kanske?

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

hmm, ska titta över det, hittade just "real time GPS tracker" som hittills verkar funka, måste testköra den lite hårdare en dag, med lite distans och ser om det går

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |