Frågor angående Windows Store

Permalänk
Medlem

Frågor angående Windows Store

Jag har två frågor angående Windows Store.

1. Varför ser jag olika priser i pund? Hur kan jag ändra till kronor/euro?
2. När jag vill lägga till mitt Paypal konto så frågar de efter postnummer. När jag skriver postnummret så säger Windows Store att det är felaktigt hela tiden. Vad är felet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte ifall du skriver postnumret i formatet 12345 utan du måste skriva postnumret i formatet 123 45, alltså mellanrum mellan 3:e och 4:e siffran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Det fungerar inte ifall du skriver postnumret i formatet 12345 utan du måste skriva postnumret i formatet 123 45, alltså mellanrum mellan 3:e och 4:e siffran.

Provade. Gick ej.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Vad jag förstått så kan man bara handla i WStore på windows 8/RT.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

*Tråd flyttad*
Vad jag förstått så kan man bara handla i WStore på windows 8/RT.

Jag använder ju Windows 8.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är datorns "Location" korrekt inställt till "Sweden/Sverige"? Samt är ditt MS Konto av svensk typ? Valutan som visas avgörs av dessa två faktorer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cooling23:

Jag använder ju Windows 8.

Precis, därför flyttades den till Windows 8 subforumet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

kolla att dator och konto är inställt på Sverige.
Tror dock att det ska gå bra att ha datorn inställt på annat land men inte säker.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades fixa mitt Paypal konto nu till Microsoft Store genom att använda deras hemsida istället. Dock ser jag fortfarande priser i pund trots att mitt konto är inställd på Sverige. Detta är väldigt skumt...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Control panel-Region-Additional settings-Currency, vad står det där? Kan du ändra?

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk

5 år senare.

Fortfarande samma problem. Vilka sopor på Microsoft som inte kan fixa detta. Tog mig en bra stund innan jag förstod vad felet var. Formatet ska vara XXX XX