Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

1680x1250? Tror faktiskt han menar 1680x1050.

16:12 känns ju inte helt optimalt.

Japp. Han verkar ju inte skriva rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

1680x1250? Tror faktiskt han menar 1680x1050.

16:12 känns ju inte helt optimalt.

Korrekt, tack för att du påpekade det. Vet inte vars jag fick 1250 ifrån haha, har ändrats nu.

Tryckte på gilla knappen, det var bra att du påpekade mitt misstag.

Skrivet av Superlight:

Japp. Han verkar ju inte skriva rätt.

Det var vi två om eftersom du heller inte upptäckte mitt misstag utan skrev samma själv. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

1920x1080 eller 1920x1200p är folk som brukar ha idag. Det kallar jag för standard. Jag kan knappt se en butik som säljer 1680x1250 skärmar. Lever du på 1998 (vilket år det nu kom) talet där man började använda äldre upplösningar?

Läs för andra gången: Ett 560 är baserad på äldre arkitektur än 660 och kan knappast hantera bättre AA då det har mindre minne och svag kraft.

asså du vet att 560 är bättre när det gäller AA läs innan du bablar, kolla testet sweclockers har gjort.

TILL TS, kör på en 7950 som är bättre än 660 och 660ti samt lika dyr. lycka till.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

asså du vet att 560 är bättre när det gäller AA läs innan du bablar, kolla testet sweclockers har gjort.

Minnesbandbredd är KUNG. Ett 560 klockar också bättre, samma sak för ett 7850, båda har också bättre minimum fps i de flesta spel, vilket är viktigt.

Skrivet av norowner:

TILL TS, kör på en 7950 som är bättre än 660 och 660ti samt lika dyr. lycka till.

Bra råd, det är ett bättre kort än ett 660 helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Korrekt, tack för att du påpekade det. Vet inte vars jag fick 1250 ifrån haha, har ändrats nu.

Tryckte på gilla knappen, det var bra att du påpekade mitt misstag.

Det var vi två om eftersom du heller inte upptäckte mitt misstag utan skrev samma själv. XD

Nej, jag visste att du menade 1680x1050 men jag väntade när du skulle märka ditt misstag.

Skrivet av norowner:

asså du vet att 560 är bättre när det gäller AA läs innan du bablar, kolla testet sweclockers har gjort.
TILL TS, kör på en 7950 som är bättre än 660 och 660ti samt lika dyr. lycka till.

Ett 660 är snabbare på AA än 560. Punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nej, jag visste att du menade 1680x1050 men jag väntade när du skulle märka ditt misstag.

Låter högst osannolikt med din bristande läsförståelse, att du sen skrev det själv gör ju inte att det låter direkt mer trovärdigt, haha.

Skrivet av Superlight:

Ett 660 är snabbare på AA än 560. Punkt slut..

Det är ju precis det det inte är, detta beror på att 660 kortet har sämre minnesbandbredd. Punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Nej, jag visste att du menade 1680x1050 men jag väntade när du skulle märka ditt misstag.

Ett 660 är snabbare på AA än 560. Punkt slut.

fattar ej vrf du inte vill gilla sanningen?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

fattar ej vrf du inte vill gilla sanningen?

Sanningen är inte sant?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsioni:

Låter högst osannolikt med din bristande läsförståelse, att du sen skrev det själv gör ju inte att det låter direkt mer trovärdigt, haha.

Det är ju precis det det inte är, detta beror på att 660 kortet har sämre minnesbandbredd. Punkt slut.

Vad är det som är snabbare på 560:t?
http://www.anandtech.com/bench/Product/660?vs=543

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Sanningen är inte sant?

Sanningen är en konspiration. -.-
Varför kan du inte komma med några konkreta bevis då, på att 660 med sin fjantiga 192-bits minnesbuss, är bättre än ett 560 på AA?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Sanningen är en konspiration. -.-
Varför kan du inte komma med några konkreta bevis då, på att 660 med sin fjantiga 192-bits minnesbuss, är bättre än ett 560 på AA?

Varför ska jag komma med bevis när det jag säger är sant? Jag tror folk inte kan komma med sina bevis för att det inte finns något test att 560 är bättre på AA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Sanningen är inte sant?

Ett 660 kort är ett dåligt köp, sån är det bara (grattis XD). Ett 560 hanterar AA bättre än ett 660, det gör också ett 7850, båda har också bättre minimum fps i de flesta spel. Själv så sitter jag på ett EVGA 670, det hanterar också AA bättre än ett 660, högre minnes bandbredd är KUNG. 256 VS 192. Ingen flaskhals som stryper kortet förstår du.

För pengarna så bör OP köpa ett 7950, att föreslå ett 660 som är ett sämre kort är rent ut sagt dumt. Typiskt fanboi beteende.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsioni:

Ett 660 kort är ett dåligt köp, sån är det bara (grattis XD). Ett 560 hanterar AA bättre än ett 660, det gör också ett 7850, båda har också bättre minimum fps i de flesta spel. Själv så sitter jag på ett EVGA 670, det hanterar också AA bättre än ett 660, högre minnes bandbredd är KUNG. 256 VS 192. Ingen flaskhals som stryper kortet förstår du.

För pengarna så bör OP köpa ett 7950, att föreslå ett 660 som är ett sämre kort är rent ut sagt dumt. Typiskt fanboi beteende.

Snälla sluta trolla!
Kolla min länk istället.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Ett 660 kort är ett dåligt köp, sån är det bara (grattis XD). Ett 560 hanterar AA bättre än ett 660, det gör också ett 7850, båda har också bättre minimum fps i de flesta spel. Själv så sitter jag på ett EVGA 670, det hanterar också AA bättre än ett 660, högre minnes bandbredd är KUNG. 256 VS 192. Ingen flaskhals som stryper kortet förstår du.

För pengarna så bör OP köpa ett 7950, att föreslå ett 660 som är ett sämre kort är rent ut sagt dumt. Typiskt fanboi beteende.

Du har verkligen inte koll hur man bygger grafikkort (aka arkitekturer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du har verkligen inte koll hur man bygger grafikkort (aka arkitekturer)

Snarare så är det som så att det är du som har noll koll. Inte mitt fel.

Skrivet av Jalle64:

Snälla sluta trolla!

Det är precis det jag inte gör, ta och väx upp lite grann, ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du kan ju börja med att länka rätt kort åtminstone... Sen kan du komma och vara viktig...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Larsioni:

Det är precis det jag inte gör, ta och väx upp lite grann, ok.

Lol, du har du själv kollat på fakta? Men jag har iaf barnasinnet kvar så gammal jag är.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av netbuddy:

Du kan ju börja med att länka rätt kort åtminstone... Sen kan du komma och vara viktig...

Oj, men vad svårt det var att byta då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Snarare så är det som så att det är du som har noll koll. Inte mitt fel.

Det är precis det jag inte gör, ta och väx upp lite grann, ok.

Ett 560 är snart tre år gammalt grafikkort medans ett 660 har knappt inte blivit ett år. Vilket kort är bättre på AA? Ett 660 har mindre minnesbuss men själva GPUn i GK106 är mycket kraftigare än 560.

GTX 560:

40nm
CUDA kärnor: 336
ROPs: 32
GPU: GF104
Minne: 1GB
Minnesbuss: 256 bit

GTX 660:

28nm
CUDA kärnor: 960
ROPs: 24
GPU: GK106
Minne: 2GB
Minnesbuss: 192 bit

Om du säger fortfarande att 560 är snabbare på AA så är du garanterat stort troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ett 560 är snart tre år gammalt grafikkort medans ett 660 har knappt inte blivit ett år. Vilket kort är bättre på AA? Ett 660 har mindre minnesbuss men själva GPUn i GK106 är mycket kraftigare än 560.

Ett 560 är bättre på AA, det överklockar också bättre, samt har också bättre minimum fps i de flesta spel. Men oavsett allt detta så bör OP välja ett 7950 och inte ett 660, då det är ett sämre kort, det är ju OPn vi är här för att hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Det har visst med överklockning att göra och ett 560 hanterar AA bättre änd ett 660 och nej jag tänker INTE göra jobbet åt dig när du inte ens kan bemöda dig med att läsa vad jag skriver.

Standard upplösning? Vad fan är det? De flesta spelar fortfarande på 22" skärmar med en upplösning på 1680x1050, och på en sådan skärm så ÄR 1680x1050 standard upplösningen. Själv så sitter jag på en 24" skärm, den har standard upplösningen på 1900x1200.

Eller tror du att standard upplösning betyder att varenda jäkel sitter på en skärm med A: upplösning över 1680x1050 eller B: på en jäkla konsol skärm >1920x1080!?

Nu får du lägga av. Jag kommer låta dig få sista ordet dock, eftersom jag vet att du inte kommer att släppa det här annars, försök och avänd det väl.

Standard upplösning? herregud XD

Nej minnesbussen har inget mer överklockning att göra alls, överhuvudtaget.
det handlar först o främst om hur pass bra kärnan klarar av överklockning, pratar vi om minnet så handlar det om hur mycket minnet i sig tål samt hur påkostad pcbn är med volt hanteringen, inte minnesbussen, finns kort med 128bits minnesbus som klarar över 7000mhz på minnet.
Med låg minnesbuss förlorar man bandbredd vilket kan bromsa korten i höga upplösningar med aa, det kan kompenseras en bit med hög mhz.
Det är sällan man förlorar mycket prestanda med 192bitsbuss sålänge man inte går over fullhd upplösning med max 4aa.

Vaddå 560 hanterar AA bättre, prestandan mellan 560 och 660 på vilket spel som helst med 4-8aa är bättre på 660, det handlar inte bara om minnesbussen utan arkitekturen, 660 är ett bättre kort än 560 då den konkurrerar med GTX580 i alla spel, enbart i riktigt höga upplösningar med hög AA kan GTX580 dra ifrån innan minnet tar slut.

Att kalla GTX660/660ti för ett skit kort är bara okunnigt, och du baserar det på minnesbussen, du har inte märkt att hela 600serien har en lägre minnesbuss, vet du varför, för det behövs inte högre.
GTX580 har 512bitsminnesbuss men presterar som ett GTX660.

Skrivet av Larsioni:

Ett 560 är bättre på AA, det överklockar också bättre, samt har också bättre minimum fps i de flesta spel. Men oavsett allt detta så bör OP välja ett 7950 och inte ett 660, då det är ett sämre kort, det är ju OPn vi är här för att hjälpa.

Du kan inte mena allvar.

Min fpsn ligger på liknande nivå som GTX580 har, inte det 30% svagare GTX560 kortet.
GTX560 är inte bättre än GTX660 överhuvudtaget, finns inte ett spel som ett GTX560 drar ifrån ett GTX660.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Ett 560 är snart tre år gammalt grafikkort medans ett 660 har knappt inte blivit ett år. Vilket kort är bättre på AA? Ett 660 har mindre minnesbuss men själva GPUn i GK106 är mycket kraftigare än 560.

GTX 560:

40nm
CUDA kärnor: 336
ROPs: 32
GPU: GF104
Minne: 1GB
Minnesbuss: 256 bit

GTX 660:

28nm
CUDA kärnor: 960
ROPs: 24
GPU: GK106
Minne: 2GB
Minnesbuss: 192 bit

Om du säger fortfarande att 560 är snabbare på AA så är du garanterat stort troll.

Föreslår att du googlar lite så kommer du ganska snabbt få svaret att 560 ti hanterar AA bättre än 660 just pga 256-bit minnesbuss. Inte överdrivet bättre, men fortfarande bättre. Så gör det istället för att gorma hur "fel" Larsioni har. Känns som du tar det personligt då du sitter på just 660. Don't be mad bro!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atnek:

Föreslår att du googlar lite så kommer du ganska snabbt få svaret att 560 ti hanterar AA bättre än 660 just pga 256-bit minnesbuss. Inte överdrivet bättre, men fortfarande bättre. Så gör det istället för att gorma hur "fel" Larsioni har. Känns som du tar det personligt då du sitter på just 660. Don't be mad bro!

Var hittar du de slutledningarna? Exempel?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Var hittar du de slutledningarna? Exempel?

You no google?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atnek:

You no google?

Ja, jag har iaf länkat till en test så jag vet. Men ingen länk så "no go" för dig!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Ja, jag har iaf länkat till en test så jag vet. Men ingen länk så "no go" för dig!

Inte lätt när man inte kan hantera detta fantastiska verktyg!

God Jul!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atnek:

Inte lätt när man inte kan hantera detta fantastiska verktyg!

God Jul!

Japp, det är ju synd att du inte kan hantera mediet.
Men skit i det och God Jul på dig också!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Föreslår att du googlar lite så kommer du ganska snabbt få svaret att 560 ti hanterar AA bättre än 660 just pga 256-bit minnesbuss. Inte överdrivet bättre, men fortfarande bättre. Så gör det istället för att gorma hur "fel" Larsioni har. Känns som du tar det personligt då du sitter på just 660. Don't be mad bro!

Jag googlade och fick massa tester att 660 var snabbare med högre AA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Japp, det är ju synd att du inte kan hantera mediet.
Men skit i det och God Jul på dig också!

I'll throw you a bone dude.

http://www.hwcompare.com/13325/geforce-gtx-560-ti-vs-geforce-gtx-660/

Diskussion om just minnesbredd: http://www.tomshardware.co.uk/forum/366168-15-tomshardware

Och en till: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=341644

Sådär, hoppas det ska ge lite informativ läsning.

Permalänk
Medlem

Alltså att 560 hanterar AA bättre än än gtx 660 är sant, men att det presterar bättre med AA är en annan sak.

Sen att ett gtx660 är ett dåligt köp för 1950kr från gigabyte vet jag inte riktigt. Visst 7950 är bättre men det är också 550kr dyrare. (Bara tog Inet nu, går säkert att hitta billigare).

Sen åter igen tror jag att Larsioni fått för sig lite fel, känns mer som att han syftar på gtx580 än det mycket svagare gtx560 (utan Ti). Att 560 skulle ha bättre lägsta fps i dom flesta spel än gtx660 vet jag inte hur man kan få för sig. Känns helt klart som han menar 580.

I swec-tester ligger gtx660 på 80 som högst och 68 som lägst i bf3 på high. Utan AA då tror jag. Vill se ett gtx560 göra om det (utan Ti).