Rootad: Andersson ADT 1.0 7" (som egentligen är en Pipo U1 pro)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2012

Rootad: Andersson ADT 1.0 7" (som egentligen är en Pipo U1 pro)

Hej alla,

Jag har själv köpt en Andersson ADT 1.0. Tänkte själv köpa en Pipo U1 Pro från Kina, men så såg jag nämnda platta på Siba

och köpte den eftersom den var så lik Pipo U1 pro som jag funderat på att köpa. Jag körde programmet Antutu och Quadrant

standard och fick bra resultat. Bifogar bilder (om det nu går)

http://s1336.beta.photobucket.com/user/kenncar/library/

Kolla in själva på länkade bilderna. En av bilderna visar att det ADT 1.0 är tillverkad av PiPO och plattan är alltså en

Pipo U1 pro.

Jag har precis rootat plattan också och funkar superbra. Instruktion att roota är följande.

1. Ladda ner ett program http://download.moborobo.com/download/Client/MoboroboSetup_V2...

Programmet installerar de rätta drivrutinerna och är helt gratis. Ett bra program. Se så att programmet hittar din platta =

klart.

2. Ladda ner ett program som rootar din tablet http://www.mediafire.com/?q0b08w072ws0dyv (ZhuoDaShi-2.2.9-setup.exe )

Det är ett kinesiskt program. Klicka för att installera - följ markerat. Klicka sedan i programmet på det som står root på.

Programmet installerar nu en del på plattan bl a superSu. Se bildlänk till photobucket.

3. Plattan är rootad om du ser SuperSu ikonen i programlistan/applistan.

Klart.

Kan tillägga att jag kan köra de flesta 3d spel och applikationer på plattan. Den har IPS skärm - mycket bra ljusstyrka och betraktningsvinkel. Ljudet är godkänt. Jag har provat alla anslutningar som bluetooth, hdmi uppspelning på 40" led tv etc. allt funkar. Plattan kan ansluta till 3g dongle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av kenncar:

Hej alla,

Jag har själv köpt en Andersson ADT 1.0. Tänkte själv köpa en Pipo U1 Pro från Kina, men så såg jag nämnda platta på Siba
och köpte den eftersom den var så lik Pipo U1 pro som jag funderat på att köpa. Jag körde programmet Antutu och Quadrant
standard och fick bra resultat......

Mycket intressant!
Så hur tycker du byggkvaliten är? Flexar den mycket, repas som bara tusan bakpå eller?
Batteritiden? mer än 6h straight use?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2012

Batteri ca 5-6 timmar utan wifi, hotspot och tunga spel
3-4 timmar vid hårt användande.
Byggkvalite är bättre än Samsung galaxy 7". Inget knak eller knirr. Solid ram av aluminium på Andersson plattan. IPS skärm. Svårt hitta någon bättre platta 7" för under 1500 kr. Jag får väl se hur länge den håller - mina barn hanterar den inte lika vasamt som jag...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Har funderat ett tag på att köpa denna. Rekommenderar du den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Personligen så skulle jag lätt rekommendera den då den är en ganska bra surfplatta med mycket bra byggkvalitet, bra respons och högupplöst skärm. Faktiskt bättre än flera andra kända märken.

Dock så finns det två problem som man bör vara medveten om:

1: Skärmen har problem med färgövergångar (litet färgdjup), troligen inställningar.

2. Både fram och bak-kameran är riktigt dåliga.

Se mitt inlägg på

Kan tilllägga att den har HDMI trots att NetOnNet säger att den inte har det på sin hemsida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2012

Marcus h - jag kan rekommendera plattan. Jag upplever inte riktigt samma problem som etrash2000. Visst kameran är inte den bästa varken den bak eller den fram. Det funkar med skype dock. Kameran bak är ok om det är bra ljusförhållanden. Jag återkommer med länk till bilder jag tagit med plattan. /Kenncar