Kommer inte åt steamkonto

Permalänk

Kommer inte åt steamkonto

Hej och godjul alla sweclockers !

Jag är en veterangamer på 43 år och har byggt en fin gamingdator till sonen. Så långt allt väl, men nu kommer jag inte in på mitt steamkonto på
den nya datorn. Steam vill skicka en verifieringskod till min mail men problemet är att den mailen kommer jag inte åt. Är en 3.mail som nu är nedlagd.
Jag kan inte logga in på min egen dator för den gav upp förra veckan, ny å allt :(.

Jag hittar vare sig mail el tele till steam. Finns det någon lösning på detta problem? Antar att det blir samma när min dator kommer tillbaka från reparation..
Ber om ursäkt om detta redan är svarat på men jag får snart hjärnblödning på all "säkerhet" med köpta spel...

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta kontakt med Steam Support och beskriva problemet, ingen aning om det går lösa på något annat sätt.
https://support.steampowered.com/newticket.php

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk

Jo, jag hitta den sidan men kommer inte vidare från där, har 3 steamkonto men inget fungerar där . Nog suger det...detta är inte ok från steam ((::

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheismysin:

Jo, jag hitta den sidan men kommer inte vidare från där, har 3 steamkonto men inget fungerar där . Nog suger det...detta är inte ok från steam ((::

Tror du måste skapa ett separat konto för support.

https://support.steampowered.com/register.php

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheismysin:

Jo, jag hitta den sidan men kommer inte vidare från där, har 3 steamkonto men inget fungerar där . Nog suger det...detta är inte ok från steam ((::

"Your Steam Support account is a separate account from your Steam or Forum account. It does not exist by default. Please do not attempt to enter your Steam account information for the Steam Support system, as it will not work." Har du läst den här?

Man klickar på "Create Account" för att skapa ett support konto.

Permalänk
Medlem

Du kan ta kort på en cd-key som används till något av spelen så skickar du bilden till support.

Har du använd kort får du skicka med kontonummer istället.

Permalänk

Tack, nu kunde jag maila, ni är bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av sheismysin:

jag får snart hjärnblödning på all "säkerhet" med köpta spel...

Du måste verifiera att den nya maskinen du försöker logga in på är du och inte någon annan, är såklart för att skydda ditt konto mot idioter och dylikt. Det du borde gjort/göra så fort du får tillgång till ditt konto är att högerklicka på steamikonen i systray och välja Settings -> Tryck på knappen "Change contact email address". Man vill aldrig ha en inaktiv mailadress kopplad till ett viktigt konto

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Nä jag vet, skämmes på mig. Ska fixa det så fort jag kommer åt kontot.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sheismysin:

Jo, jag hitta den sidan men kommer inte vidare från där, har 3 steamkonto men inget fungerar där . Nog suger det...detta är inte ok från steam ((::

"Inte ok från steam"..?

Det är väl bra att det finns så pass bra skydd från deras sida?

Har man lagt massa pengar på ett steamkonto, vill man ju inte att det ska vara hur lätt som helst att ta över.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag tycker att ett bra lösenord räcker men det är min åsikt....