Skicka två flyttkartonger - billigaste alternativet?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Skicka två flyttkartonger - billigaste alternativet?

Tjena!

Jag behöver hjälp med att hitta ett vettigt och någorlunda billigt sätt att få två flyttkartonger skickade till annan stad (från Linköping till Malmö). Den största kartongen mäter 54 x 50 x 43 cm och väger cirka 10 kg, varav den andra har ungefär samma vikt med måtten 66 x 48 x 33 cm.

Det alternativ jag hittat som kan skicka så stora paket är Schenker, som vill ha 491 respektive 447 kronor för båda kartonger. Nästan 1 000 kronor känns lite saftigt, är det någon som känner till ett billigare alternativ? Det gör inte så mycket om det tar några dagar för kartongerna att komma fram, huvudsaken är att grejerna kommer fram inom en överskådlig tid

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bussgods kanske? Men kommer nog kosta ungefär lika mycket.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

http://bussgods.se/

375:-/st

Är prylarna inte så stora kan du dela upp det på 3 paket och köra på Schenker privpak för 120:-/st

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kollade på Bussgods förut, men jag måste gjort något fel för då var mina paket för stora. Hur som helst, skit bakom tangentbordet nu fungerar det och jag kom ned till mer humana 495 kronor. Tack!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner