Förslag på Moderkort och Processor

Permalänk
Medlem

Förslag på Moderkort och Processor

Hej allihopa!

Jag har i åtanke att uppgradera i stort sätt hela min dator men hade tänkt börja med moderkort och cpu då jag är en student utan massvis med pengar.
Fick nyligen ett nytt Chassi (Obsidian 550D), en ny PSU (Corsair 800W Gaming Series 80 plus) och 8 GB DDR3 RAM.
Min tanke är att endast stoppa in nya saker i det nya Chassit och vill gärna ha ett moderkort som kommer passa.

Dagens Datorpaket:
CPU: AMD Phenom II x4 955 Black Edition (3,2 GHz), Inte överklockad (AM3 Socket)
Moderkort: ASUS M4N78 Pro
RAM: 7GB DDR2
Graffikkort: NVIDIA GeForce GTX 285 1GB
SSD: Corsair Force 3 180GB 2.5" SATA3
Hårddiskar: 320GB intern, 1TB extern
OS: Windows 7 x64

Min budget på CPU och moderkort ligger runt 3000, dock inget fast belopp och kan överstigas med en bit.
Mitt egna förslag är detta, vet inte om det är för tilltaget eller för dåligt då jag inte kan mycket om moderkort och CPUer

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V LX | CPU: Intel Core i5-3570k @ 3.40GHz | RAM: 8GB DDR3 | GPU: GTX 680 2GB | PSU: 850W

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Divinor:

Hej allihopa!

Jag har i åtanke att uppgradera i stort sätt hela min dator men hade tänkt börja med moderkort och cpu då jag är en student utan massvis med pengar.
Fick nyligen ett nytt Chassi (Obsidian 550D), en ny PSU (Corsair 800W Gaming Series 80 plus) och 8 GB DDR3 RAM.
Min tanke är att endast stoppa in nya saker i det nya Chassit och vill gärna ha ett moderkort som kommer passa.

Dagens Datorpaket:
CPU: AMD Phenom II x4 955 Black Edition (3,2 GHz), Inte överklockad (AM3 Socket)
Moderkort: ASUS M4N78 Pro
RAM: 7GB DDR2
Graffikkort: NVIDIA GeForce GTX 285 1GB
SSD: Corsair Force 3 180GB 2.5" SATA3
Hårddiskar: 320GB intern, 1TB extern
OS: Windows 7 x64

Min budget på CPU och moderkort ligger runt 3000, dock inget fast belopp och kan överstigas med en bit.