Nytt grafikkort - så tyst som möjligt!

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort - så tyst som möjligt!

Då mitt gamla GTX 460 OC börjar kännas sådär tänkte jag att det kanske kan vara rimligt att uppgradera grafikkortet i burken. Finns det något värde i det eller kommer processorn att agera flaskhals praktiskt taget direkt? Processorn är ej OC:ad då jag hellre undervoltar den och håller nere temps/ljudnivåer.

För övrigt är burken praktiskt taget knäpptyst i dagsläget, och jag hade inte tänkt att ändra på det. Högljudda referenskylare går därmed fetbort

Här är det väsentliga innehållet i dagsläget, och jag är nog endast intresserad av att byta ut grafikkortet. Tips på något tyst kort i prisklassen 1000-2000 kronor som inte är totalt overkill för de övriga komponenterna?

AMD Phenom2 X6 1090T BE 3.2GHz/3.6GHz
Corsair 8GB (4KIT) DDR3 1333MHz/CL7/1.65
GK PCIe GB GF GTX 460 OC 1GB 2 095
PSU Corsair HX 650W 80

Tack och bock! God fortsättning på er!

EDIT: Kan ju lägga till att jag har SSDs och allt annat tjoffs som är roligt i burken. Den enda uppgraderingen jag funderar på är graffekort atm, men jag ville inte skriva ut allt för att hålla det överskådligt.

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade från GTX 460 till ett GTX 660 för någon månad sedan och märker ingen flaskhals. Har även samma processor men har ju den lite överklockad. Om du köper ett Nvidia kort så kan du även ha 460 som ett dedikerat PhysX kort som hjälper bl annat i Borderlands 2.

1090T is still going strong!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]