Billig Am3 kylare utan backplate samt frågor

Permalänk
Medlem

Billig Am3 kylare utan backplate samt frågor

Hej!

Min stock-kylare blir allt dammigare och nu tänkte jag att jag ska göra det jag borde gjort från början. Jag vill helst inte att den ska kosta över 300:-, det viktigaste är att jag får lite lägre temperaturer och mycket tystare. Den ska inte ha backplate då jag inte kan ta loss baksidan på mitt chassi. Den ska inte vara för stor. Har kollat lite på typ Cooler master TX3 Evo, något i den stilen kanske?

En annan sak är att eftersom att jag ska byta kylare från stock måste jag rengöra CPUn antar jag? Hur gör jag det , helst uan att plocka ut mobot ur chassit?

Tack på förhand

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Ta en liten bit papper med lite alkohol, exempelvis handsprit för att plocka bort kylpastan som ligger på den. Se bara till att skydda alla andra komponenter om du inte ska plocka ut den. Tycker själv att de flesta stora luftkylare duger väldigt bra för sitt pris så bara du hittar en utan backplate så är det nog ingen fara eftersom du verkar ha klarat dig med en stockkylare ett tag.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

Ta en liten bit papper med lite alkohol, exempelvis handsprit för att plocka bort kylpastan som ligger på den. Se bara till att skydda alla andra komponenter om du inte ska plocka ut den. Tycker själv att de flesta stora luftkylare duger väldigt bra för sitt pris så bara du hittar en utan backplate så är det nog ingen fara eftersom du verkar ha klarat dig med en stockkylare ett tag.

Tack! Låter som att jag ska kunna klara av det

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l