Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Uppgradera eller inte?

Är väldigt sugen att uppgradera datorn lite granna (igen).
Men jag vet inte om det är så relevant idagsläget?
Min dator ser ni i sign. Har även en 27" Skärm @ 2560x1440.

Uppgraderingarna skall helt vara inriktade mot spelprestanda.
Så, finns det något mer jag kan uppgradera för att få ännu bättre prestanda i spel?
Var inne på ljudkort, men jag vet inte.

Att lira med mer än 1 skärm, är inte aktuellt. Inte heller 120hz skärmar.
Kom med relevanta förslag tack!

Edit: 3-way SLI känns också "överflödigt"

// Danne

The Green machine: | Cooler Master HaF X Nvidia Edition | Asus Sabertooth Z77 |
| Intel i5 2500k @ 4,2Ghz | Corsair Hydro H100i | Corsair Vengeance 8GB |
| GTX 680 SLI | Corsair ATX850 | Cyborg RAT 7 Contaigon | Corsair K90 |
| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |
| Intel 520 series 180GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

dina delar ser jätte bra ut. du kan köpa en 3570k så har du en lite bättre processor. annars så ser jag ingen riktigt behov att uppgradera och 3 way SLI är lite overkill.

8600K @ 1.035V Ghost Louqe S1
Citera för svar
Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2002

Datorn ser ju kanon ut, Kanske en till 8gb sticka ? inte för du kommer märka någon skillnad men endå

Intel Core i7-7820X Processor ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming ASUS Prime X299-A, Socket-2066| Corsair HX 850W [B] Ballistix Sport LT DDR4 32GB | Corsair Obsidian 650D | Corsair H100 | Samsung SSD 128GB 830 | 2TB Seagate| Samsung 27A950D | Asus Xonar DX| Astro MixAmp 5.8 | Beyerdynamic - DT 880 PRO 250 Ohm|Ducky Shine DK9008S CPU-Z Validator. LG G3 / Samsung Note 8
Sony A1E 55" Oled

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2011

Mer RAM om du använder minneskrävande program, RAM med mindre latency om du vill optimera.
Ett ljudkort sitter aldrig fel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2010

har dock ingen ssd själv men många på jobbet påstår sig att de märker en väldigt skillnad sen de köpt en extra ssd å kör dem i raid

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Tack för all feedback!
Ivy Bridge, känns sådär minimal prestanda ökning. Blir dessutom varmare än SB vid OC.
SSD har jag redan, och gällande RAM minnet är jag sugen på Corsair Dominator Platinium 1600Mhz 16GB.

Men det är endast för utseendet skull i sånnafall.
Det som igentligen skulle ge mest i form utav upplevelse/inlevelse är kanske ett ljudkort.
Har även kollat lite på det :). Och då är frågan Asus Xonar Essence STX eller Asus Xonar Phoebus?
Kändes smidigt med dosan där man har på skrivbordet med Phoebus, men har samtidigt läst att drivrutinerna har strulat ganska mycket. Så vad tycker ni?

| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av daycen:

Tack för all feedback!
Ivy Bridge, känns sådär minimal prestanda ökning. Blir dessutom varmare än SB vid OC.
SSD har jag redan, och gällande RAM minnet är jag sugen på Corsair Dominator Platinium 1600Mhz 16GB.

Men det är endast för utseendet skull i sånnafall.
Det som igentligen skulle ge mest i form utav upplevelse/inlevelse är kanske ett ljudkort.
Har även kollat lite på det :). Och då är frågan Asus Xonar Essence STX eller Asus Xonar Phoebus?
Kändes smidigt med dosan där man har på skrivbordet med Phoebus, men har samtidigt läst att drivrutinerna har strulat ganska mycket. Så vad tycker ni?

Essence STX är ett säkert kort! Dongeln kommer du inte att sakna, plastig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Tack för alla förslag! Vad tror ni om ett Essence STX + Sennheiser HD650?
Det borde väl funka bra? Lyssnar överlag mycket på musik, så jag vet att HD650 är bra på det.
Men hur funkar dom till "spelljud" tänk BF3 med mycket explosioner osv.