Far Cry 3 - Uplay måste vara igång?

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 - Uplay måste vara igång?

Har alltså köpt Far Cry 3 på skiva, och undrar nu om jag måste logga in på Uplay och vara inloggad när jag vill spela?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Nej det måste man inte.

Permalänk
Medlem

Behöver jag iaf. Varje gång jag startar spelet så startas Uplay, dock tror jag inte man måste vara online,
antar att det finns offline-läge precis som på Steam

Permalänk
Medlem

Så fort jag startar spelet startas Uplay, och om jag inte loggar in så startas inte spelet, precis som Waowt säger.
Offline läget är aktiverat, men jag måste ändå logga in.

Om Uplay inte behövs mer, hur gör jag för att slippa logga in där? Kan jag avinstallera det och ändå kunna spel?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Har även testat stänga av Uplay under spelets gång, men då "stannar" spelet.
Så Uplay måste alltså vara igång (och inloggad där) så fort man ska spela?

Visa signatur

QC7

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Foster D:

Har även testat stänga av Uplay under spelets gång, men då "stannar" spelet.
Så Uplay måste alltså vara igång (och inloggad där) så fort man ska spela?

Ja, och dessutom måste du ha ständig internetåtkomst. Innan fick jag sitta och vänta i typ en minut när jag körde singleplayer för att den hade "tappat connection till Far Cry 3 servers". Detta trots att jag hörde mina polare och allt på Mumble.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ja, och dessutom måste du ha ständig internetåtkomst. Innan fick jag sitta och vänta i typ en minut när jag körde singleplayer för att den hade "tappat connection till Far Cry 3 servers". Detta trots att jag hörde mina polare och allt på Mumble.

Kan inte fatta att det ens är accepterat bland folk... =(
För mig är det en stor besvikelse, och att köpa spel som fungerar så kommer jag aldrig göra.
Men nu var det inte mitt missnöje som skulle ut här.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foster D:

Kan inte fatta att det ens är accepterat bland folk... =(
För mig är det en stor besvikelse, och att köpa spel som fungerar så kommer jag aldrig göra.
Men nu var det inte mitt missnöje som skulle ut här.

Håller med, kommer aldrig köpa ett spel med sådan idiotisk DRM.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Foster D:

Kan inte fatta att det ens är accepterat bland folk... =(
För mig är det en stor besvikelse, och att köpa spel som fungerar så kommer jag aldrig göra.
Men nu var det inte mitt missnöje som skulle ut här.

Far Cry 3 var sista chansen för Ubisoft efter Far Cry 2. Jag köpte det för 400 kr, men det är värt MAX 200 kr. De har inte ens försökt optimera för PC. Minimapen och alla menyer renderas i 720p oavsett vilken upplösning man ställer in. Musen fungerar som en konsolhandkontroll i menyerna. Det kommer upp den där typiska "This game saves data, don't turn off the power when this icon is being displayed" när man startar det. Och så vidare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tror det ska va igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Far Cry 3 var sista chansen för Ubisoft efter Far Cry 2. Jag köpte det för 400 kr, men det är värt MAX 200 kr. De har inte ens försökt optimera för PC. Minimapen och alla menyer renderas i 720p oavsett vilken upplösning man ställer in. Musen fungerar som en konsolhandkontroll i menyerna. Det kommer upp den där typiska "This game saves data, don't turn off the power when this icon is being displayed" när man startar det. Och så vidare.

Hela menysystemet är imo katastrof, klumpigt och onaturligt, och helt för smittat av konsolvärlden.
Själva gameplay gillar jag starkt dock, men man hade kunnat göra det bättre och mer användarvänligt.
Man introduceras tydligt och pedagogiskt i storyn och får en tydlig röd tråd att följa.
Ljustekniken är otrolig kan jag väl tycka, inte många spel lyckas fånga känslan av att solen värmer behagligt vid gryningen, otroligt snyggt
med stämningsfulla miljöer som verkligen lever.

Visa signatur

QC7