Har GTX 470, vill ha 3 skärmar (ej eyefinity/surround)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

Har GTX 470, vill ha 3 skärmar (ej eyefinity/surround)

Tänkte fixa SLI för ca 800kr men mitt 650W nättagg räcker inte så blir ändå minst 2000kr.
Därav blir det mer värt det att fixa ett 670 lr något vilket t.o.m drar mindre ström redan utan SLI 470.

Har fastnat för Nvidia men är väl öppen för annat om det inte passar.
Vill helt enkelt köpa ETT kort om det inte finns nån annan lösning så att jag kan ha
3 skärmar uppe samtidigt (Video, Spel, Text/info/skype).
När jag väl spelar vill jag kunna lira så nära 60fps som möjligt utan krav på maxade inställningar.
Detta borde väl inte vara något problem bara för att jag har 3 skärmar? Spelet är endast på ett utav dem.

Vad tror ni den bästa lösningen är för mig?
Några heta tips på mellandagsrean?

Obs: Hur viktigt blir det med VRAM för mig?

Tl;Dr: Har 470, blir för dyrt med SLI (behöver nytt nätagg), vill ha 3 skärmar, vad göra?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.