Permalänk
Medlem

Laptop med liten SSD

En del Laptop säljs med en liten SSD typ 24-32 GB + en större hårddisk.
När har man nytta av SSDn? Är det bara vi standby och hybernate läge vid snabb mellanlagring av data eller är det annars också tex vid uppstart och i drift?

Permalänk
Medlem

Klart att du kommer ha användningen av den hela tiden. Allt du lägger på den kommer ju gå über snabbt. Så jag skulle rekommenderar att lägga operativsystemet på den, eller så

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Men om man skulle ta min windows katalog som för närvarande är 27Gb så skulle den inte få plats på en dator som har 24Gb SSD. Är det verkligen så det är tänkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av schilke:

Tack för svaret. Men om man skulle ta min windows katalog som för närvarande är 27Gb så skulle den inte få plats på en dator som har 24Gb SSD. Är det verkligen så det är tänkt?

Nej det är inte så det är tänkt.
De datorer som har en så pass liten SSD använder den som en cache. Du kan läsa mer här,
http://www.pcworld.com/article/2012223/hybrid-hard-drives-how...

För att svara på frågan i din första post, man har alltid nytta av en SSD. Det är i mitt tycke den klart bästa uppgraderingen man kan göra i en dator! Jag skulle inte stå ut längre att sitta vid en dator utan SSD.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition