Små "hangs" trots ominstallation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Små "hangs" trots ominstallation

Hej Jag fick igår nog och installerade om mitt win8 pro då den slutar ladda hemsidor, videoklipp och beter sig allmänt konstigt.
nu när jag gjort detta så är det ingen som helst skillnad och jag fattar verkligen inte vad som är problemet.
jag har hämtat drivare från denna sida http://www.overclock.net/t/1248928/asus-z77-series-informatio...
Min setup är Asus sabertooth z77, i7 2700k, 8 corsair minnen, asus gtx580, systemdisk ocz agility 3 120gb och asus xonar dx. o klockad och standard inställningar i uefi som är den senaste.
jag kör chrome men det är nog inte problemet då jag provat ff och ie.
Jag kan verkligen inte begripa vad det är men det är som att systemet hänger sig en kort stund.
min htpc fungera kanon så det borde inte vara nätverket.
Tack på förhand Itchy

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

gjorde en hälorapport på datorn och får. Kontroll för felaktigt avslutade tjänster 1 1 Misslyckades

Symptom: En tjänst har rapporterats med en oväntad felkod
Orsak: En eller flera tjänster har misslyckats. Tjänsten stoppades inte korrekt och kan ha kraschat eller så har en av dess komponenter stoppats på ett felaktigt sätt.
Information: Tjänsten stängdes med annan kod än 0 eller 1077
Lösning: Starta om tjänsten
Relaterat: Prestandadiagnos

vet inte om det är till någon hjälp

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

finns det något jag kan tillägga som kan hjälpa???

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

http://www.blackviper.com/windows-services/windows-media-play...

hittade jag via google och stängde av det. Frågan är bara varför det ballade ur trots en ny installation.
Nu får jag iaf inte upp det i hälsorapporten längre!!! Återkommer när jag vet om detta avhjälpt problemet

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

nepp det avhjälpte inte mitt problem. Nu lägger jag mig ner på golvet och sparkar och skriker som ett litet barn.

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Ingen som ens har ett tips eller en gissning ens??

nyfiken

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Itchy:

Ingen som ens har ett tips eller en gissning ens??

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Då får jag be om ursäkt. Det var inte alls min mening med mina inlägg. Nu har jag nog eventuellt hittat vad som strular/strulade Jag ändrade linkspeed från automatisk till 1.0 Gbps fullduplex. Peppar peppar så verkar det fungera.

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Min kompis hade problem med att datorn frös på random och det blev "programmet svarar" inte. Lyckades fixa det på något vänster, vet inte helt till 100% vad det var som gjorde det dock. Aktiverade C-states på mobot, när jag installerade windows tog jag bort alla partitioner på hans SSD och klickade bara på det oallokerade utrymmet när det skulle installeras, och installerade chipsetdrivare. Testa byt power-plan till maximum performance och se om det gör någon skilnad.
Vet inte alls om det är samma symptom riktigt, men något måste man testa iaf

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Jag deletear alltid allt på ssd när jag gör ominstallation. c.states är aktiverat standard om jag inte mins fel ska kika på det. Power plan och uac är bland det första jag ändrar när installationen är klar. Tack för tipsen men jag tror att mitt problem är nätverk relaterat.
Det har blivit mycket bättre sen jag ändrade till fullduplex men jag har 2 fel som kommer titt som tätt i loggboken.
Det ena är (10010 DistributedCOM) och det andra som inte kommer lika ofta längre är (id27 e1cexpress Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection Network link is disconnected.)

nyfiken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

nu har jag väntat ett tag för att se om det blev bättre med nya drivare men icke. jag kör nu http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?lang=eng&Dwn...
och det är lika dant fortfarande. finns det något bra sätt att kolla vad som händer när saker slutar ladda på internet??

nyfiken