Permalänk
Medlem

AM3 till AM3+

Tjenare,har kollat runt lite här på forumet men hittar inget svar,jag har ett ASUS crosshair IV formula (AM3) moderkort men vill köpa en AM3+ processor. Jag har hört att det går att uppdatera BIOS så att det fungerar men vet inte riktigt hur detta går till. Jag är rätt säker på hur själva uppdateringen går till men vet inte vilken av patcharna på den här sidan som är "am3+ patchen". Tacksam för snabba svar!

//Mr.Mustard

Permalänk
Medlem

Gå in på Asus hemsida å bios nerladdningar för din cpu

Permalänk
Medlem

oj glömde länka :$ http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/Crosshair_IV_Formula/... jo jag har hittat sidan men vilken av uppdateringarna är rätt?

Permalänk
Medlem

Den senaste ska det nog va om du läser på vad uppdateringen gör

Permalänk
Hedersmedlem

Du ser att det bara är betakvalitet på fx-stödet och att den inte stödjer de gamla modellerna va!?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Ser ut som att ditt moderkort bara stöder bulldozer processorer. Hade du tänkt köpa 4300/6300/83X0 så får du nog byta moderkortet också

Permalänk
Medlem

tack för svar,men jag köper en bulldozer så det är inga problem

Permalänk
Medlem

Sitter nu med en fx-4100 men lik förbannat får jag det inte att fungera,några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AngelZ:

Sitter nu med en fx-4100 men lik förbannat får jag det inte att fungera,några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du BETA BIOS 3027?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Jag provade med den först men ville inte fungera så nu har jag 3029,inget annat resultat dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

pröva 2101

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!