Permalänk
Medlem

varför tappar jag usb3 ?

Tja clockers.
Jag har fått nå CP problem som jag tänkte se om någon har en lösning på eller om de bara är fromat som gäller,

Allt började för ett par dagar sedan då jag uppdaterade Windows, då fick datorn nå damp med dom nya uppdateringarna "tror" jag.. den gjorde så att jag inte kunde ha något i min Usb3-port, jag har provat starta datorn och sedan bara byta port till usb3n men då när den ska installera musen så får jag blåskärm och så är de så länge som jag har musen där.
Jag avinstallerade uppdateringarna och efter det så funkade det, men igår så var det "ta isär" grafikkortet eftersom jag upptäckt ett minimalt läckage, ingen skada har hänt.
Men då till min stora förvåning så efter allt stök så montera jag ihop allt och när jag väl ställt datorn på sin plats och kopplat in allt så tänkte jag nu ska spelas .. men nej nu är problemet tillbaks... min Usb3-port vägrar att funka.

Det jag undrar över.. är det någon som har haft samma problem och i så fall hur löste nu det.. eller finns de någon som har en/ett par råd om vad som kan ha hänt eller vad jag ska göra.

mvh

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Ja nu "tror" jag att jag hitta lösningen.
Jag tvingade fram en blåskärm och tog en bild av den .. på så sätt hitta jag en lösning via de underbara Google
Det stod på felmeddelandet "Driver_Irql_not_less_or_equal"
Och googlade det och fann en sida där jag skulle använda en funktion i windows som heter Driver Verifier.
Jag gjorde som det stod på sidan och efter det så funkade det .. men här är sidan ifall någon annan råkar ut för problemet.
http://www.techrepublic.com/blog/window-on-windows/troublesho...

Admin kan låsa tråden

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T