far cry 3, vad tyckte ni ?

Permalänk
Medlem

far cry 3, vad tyckte ni ?

Efter att nyss spelat ut får cry 3 vill jag nästan ställa mig upp och applådera. Fantastiskt röst skådespel till dem flesta karaktärerna. Vaas och Hoyte gav mig riktiga skräck vibbar. Dem ändå minusen jag har till spelet var det kassa manuset ( och att man aldrig fick veta definion av galenhet ) Gillar att dom har tagit bort auto spawn direkt vid outpost av fienden som var överdrivet jobbigt i far cry 2. Dem har även tagit bort en hel del bra från 2:an , så som dem grymma animitionerna vid skador, vilket som har ersatts av att bara lindra bandage runt armén och peta ut kulor ur armen.vad tyckte ni andra om spelet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 = GTA Somalia

Far Cry 3 är dock årets spel för mig, fantastisk roligt spel och bra story !
9/10 Pistoler får det !

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk

Haha jag spelade klart det nyss också! Tyckte hela spelet var grymt. Klar förbättring från 2:an! Blev verkligen glad när jag räddade vännerna istället för att gå med Citra, vilken bitch asså!

Det här är helt klart det bästa spelet iår!

Permalänk
Medlem

Sjukt vackert och bra spel men jag tycker slutet var lite anti-klimax (jag valde Citra), tyckte även att slutet lämnade många lösa trådar efter sig. Men annars lätt GOTY för min del

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem

inte min typ av spel

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel Lite kort kan det ha vart däremot

Eller så kan det ha vart för att jag spelade som en galning

Permalänk
Avstängd

Spelat det några timmar nu, och hittills absolut bästa singleplayer spelet i år.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Förstår inte riktigt vad du menar... han förklarar ju visst definitionen av galenskap, precis på samma ställe som i trailern, bara att mijön i det uppdraget är ändrad. Animationerna är kvar, man petar ut kulor på diverse sätt, precis som i tvåan, man knäcker tillbaka en tumme ur led, drar ut en metallflisa ur handen osv. och precis som i 1an kommer de bara när man är nere på sista healthbaren, skillnaden är att nu kan man heala sig över sista healthbaren även utan sprutor, då använder man bandage.

Gillade också storyn, men hade väntat mig många fler twists, ger några exempel nedan, sätter spoilertaggar, även om man är bra dum om man hänger i en sån här tråd om man inte vill ha spoilers.

Varför hände inget mer med doktorn? Han verkade vara en rätt skum typ, och eftersom han kallade ens tjejkompis han tog hand om för ett annat namn, ett namn jag antar tillhörde hans avlidne fru eller liknande, och hög och förtvivlad som han är så tror han att första tjej han ser är hans älskade. Det var även vid något tillfälle jag fick hints som gav mig intrycket av att doktorn förgrep sig på henne, men att hon höll god min för att hon visste att alternativet förmodligen var döden. Han säger precis i början "The girl must live, for you and me both."

En kul tvist hade kunnat vara att doktorn insett att hon inte var hans fru, och blivit rasande av förvivlan och haft ihjäl henne eller liknande. Det bästa jag vet i spel är när man ger sig hemifrån "basen" på ett vanligt uppdrag, och när man kommer tillbaka så är något förändrat, något som RAGE gjorde rätt bra, även om spelet var rätt kasst i övrigt.

Första gången man mötte doktorn, och han sa att ens vän låg uppe i hans hus anade jag onåd, och var säker på att rummet skulle vara tomt, och när man vänder sig om drämmer doktorn till en i huvudet med en påk så man svimmar. Kort sagt; kanske 20 gånger i storyn väntade jag mig en snabb twist i storyn som sen inte kom, visst, det kom i slutet, men det var för lite, och för sent.

Dold text
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var alldeles för mycket "Ubisoft" dvs. odrägligt.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBassplayer:

Haha jag spelade klart det nyss också! Tyckte hela spelet var grymt. Klar förbättring från 2:an!

Blev verkligen glad när jag räddade vännerna istället för att gå med Citra, vilken bitch asså!

Dold text

Det här är helt klart det bästa spelet iår!

Tack för spoilern

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Tack för spoilern

Du hade inte väntat dig spoilers i en tråd som handlar om vad man tyckte om spelet?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du hade inte väntat dig spoilers i en tråd som handlar om vad man tyckte om spelet?

Tycker man kan använda spoiler tags?

Men det kanske bara va bra att han spoila, så slipper jag tvinga mig igenom skräpet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBassplayer:

Haha jag spelade klart det nyss också! Tyckte hela spelet var grymt. Klar förbättring från 2:an! Blev verkligen glad när jag räddade vännerna istället för att gå med Citra, vilken bitch asså!

Det här är helt klart det bästa spelet iår!

Räddade dem jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Tycker man kan använda spoiler tags?

Men det kanske bara va bra att han spoila, så slipper jag tvinga mig igenom skräpet!

Tycker också att man kan tänka sig för en aning, om man är rätt för spoilers. Vem spelar igenom spel man inte gillar bara för att få veta hur det slutar? Att ett spel är skärp bör väl innebära att storyn också är helt ointressant?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Förstår inte riktigt vad du menar... han förklarar ju visst definitionen av galenskap, precis på samma ställe som i trailern, bara att mijön i det uppdraget är ändrad. Animationerna är kvar, man petar ut kulor på diverse sätt, precis som i tvåan, man knäcker tillbaka en tumme ur led, drar ut en metallflisa ur handen osv. och precis som i 1an kommer de bara när man är nere på sista healthbaren, skillnaden är att nu kan man heala sig över sista healthbaren även utan sprutor, då använder man bandage.

Gillade också storyn, men hade väntat mig många fler twists, ger några exempel nedan, sätter spoilertaggar, även om man är bra dum om man hänger i en sån här tråd om man inte vill ha spoilers.

Varför hände inget mer med doktorn? Han verkade vara en rätt skum typ, och eftersom han kallade ens tjejkompis han tog hand om för ett annat namn, ett namn jag antar tillhörde hans avlidne fru eller liknande, och hög och förtvivlad som han är så tror han att första tjej han ser är hans älskade. Det var även vid något tillfälle jag fick hints som gav mig intrycket av att doktorn förgrep sig på henne, men att hon höll god min för att hon visste att alternativet förmodligen var döden. Han säger precis i början "The girl must live, for you and me both."

En kul tvist hade kunnat vara att doktorn insett att hon inte var hans fru, och blivit rasande av förvivlan och haft ihjäl henne eller liknande. Det bästa jag vet i spel är när man ger sig hemifrån "basen" på ett vanligt uppdrag, och när man kommer tillbaka så är något förändrat, något som RAGE gjorde rätt bra, även om spelet var rätt kasst i övrigt.

Första gången man mötte doktorn, och han sa att ens vän låg uppe i hans hus anade jag onåd, och var säker på att rummet skulle vara tomt, och när man vänder sig om drämmer doktorn till en i huvudet med en påk så man svimmar. Kort sagt; kanske 20 gånger i storyn väntade jag mig en snabb twist i storyn som sen inte kom, visst, det kom i slutet, men det var för lite, och för sent.

Dold text

Skulle mer tippa på dotter då rummet är tjejigt inrett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker också att man kan tänka sig för en aning, om man är rätt för spoilers. Vem spelar igenom spel man inte gillar bara för att få veta hur det slutar? Att ett spel är skärp bör väl innebära att storyn också är helt ointressant?

Jag spelar igenom alla spel jag köper?

Men som typ 99% av alla spel som kommer ut så köper man grisen i säcken!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Riktigt bra story och älskade karaktärerna (mest Vaas ofc).. Gillade hur Farcry 2 var men storyn och karaktärerna, röstskådespeleriet var väldigt dåligt.. Allt som Fc2 saknade hade Fc3! 5/5 toasters

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var grymt MEN, Stort minus till smygandet.. Tyckte att dom skulle gjort spelet svårare men annars ett jävligt bra spel med bra story och Vaas är otroligt bra gjord.. det kändes som om man döda hoyt för snabbt kändes som om dom fick slut på ideér och dom ville bara bli klara när man döda Hoyt.

Håller med om Animationerna helt klart.. Ingen variation kändes det som tvåan hade flertal animationer..

"Pros / cons"
+ Att man kan jaga och man måste crafta sina ammo punches.. gav lite mer relastik till det.
+ Storyn
+ Grafiken (Även om det varit en Tvist om att det var snyggare vid E3)
+ Vapen Utbudet
+ Lite RPG känsla
+ "Talent-Tree"

- Storyn var för kort i slutet.
- Valutan nästan INGEN betydelse för vapen..
- Väldigt Enkelt på Svåraste graden.
- Skade-animationerna var för få.
- Multiplayern tilltalade inte alls.

Sjukt bra spel annars helt klart värt pengarna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Jag spelar igenom alla spel jag köper?

Men som typ 99% av alla spel som kommer ut så köper man grisen i säcken!

Jaså...ja det var ju lite märkligt i mina ögon, har bättre saker att spendera min tid på än spel jag tycker är skräp, och handlade det bara om att få reda på slutet skulle jag bara kikat på youtube, men men, vi är alla olika.

Vad var det du inte fått fram om spelet genom att titta på gameplay och reviews då, som sen visade sig vara skräp, om man nu får fråga?

Förstår för övrigt inte varför folk klagar på för få healing animationer, finns ju en hel drös, men som sagt måste man vara på sista hp baren utan syringes.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jaså...ja det var ju lite märkligt i mina ögon, har bättre saker att spendera min tid på än spel jag tycker är skräp, och handlade det bara om att få reda på slutet skulle jag bara kikat på youtube, men men, vi är alla olika.

Vad var det du inte fått fram om spelet genom att titta på gameplay och reviews då, som sen visade sig vara skräp, om man nu får fråga?

Förstår för övrigt inte varför folk klagar på för få healing animationer, finns ju en hel drös, men som sagt måste man vara på sista hp baren utan syringes.

http://www.youtube.com/watch?v=66qGf66BTFs

http://www.youtube.com/watch?v=zaFxErhm8CU
http://www.youtube.com/watch?v=6i4s_dBClRY
du har uppenbarligen inte spelat 2:an

Permalänk
Medlem

6/10

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayla666:

du kan ju gärna skriva varför

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jaså...ja det var ju lite märkligt i mina ögon, har bättre saker att spendera min tid på än spel jag tycker är skräp, och handlade det bara om att få reda på slutet skulle jag bara kikat på youtube, men men, vi är alla olika.

Vad var det du inte fått fram om spelet genom att titta på gameplay och reviews då, som sen visade sig vara skräp, om man nu får fråga?

Förstår för övrigt inte varför folk klagar på för få healing animationer, finns ju en hel drös, men som sagt måste man vara på sista hp baren utan syringes.

http://www.youtube.com/watch?v=66qGf66BTFs

inns ju en hel drös, men som sagt måste man vara på sista hp baren utan syringes.
öm nej du behöver inte vara på sista hp baren ? du kan vara på vilken hp bar som helst ?

Permalänk
Medlem

Tyckte det var väldigt bra, slutet tog en bra turn när man spelade poker! Röstkådisarna etc var sjukt bra överlag ett av dom bästa spelen jag kört

Permalänk

Jo, det har jag? Det är fler varianter av samma i 2an, dock tycker jag de ser bättre ut i 3an. Du får gärna visa ett exempel när animationerna kommer när man inte är på sista baren, för jag får då bara bandage då.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

du kan ju gärna skriva varför

Tycker det är tråkigt.
Känndes jättebra dom 30 första minuterna,men sen gick det bara utför. Fiender dyker upp lite härovar. Enformigt.
Inte min typ av spel helt enkelt.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem

Första ön var grym, man hade så mycket att utforska och levla.
Men när jag kom till andra ön var jag nästan "maxad" i skillträdet, hade alla "väskor" och hade även låst upp dem signature weapons jag ville ha.
Jag tyckte det var riktigt roligt att köra Path of the hunter-quest, men det kändes rätt så meningslöst att göra side missions osv eftersom dem ändå till slut inte gav något.
Som vissa nämnt så var det även lite trist att pengarna inte spelar någon roll eftersom man ändå får alla vapen genom att ta radiomaster. Medpack behöver man inte köpa heller, bara att plocka lite gröna blad och crafta..
Även storyn var överlag bättre på första ön.

Nu låter det som att jag dissar spelet, absolut inte, jag ger det 8/10 tror jag.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Avstängd

Far Cry 3 är ett riktigt trevligt spel, men jag lessnade på andra ön. Vet inte riktigt varför, lusten att spela det tog bara slut.
Men under den tiden jag tyckte det var roligt, så var det verkligen roligt! Utforskandet är ju helt klart det bästa med spelet.

Story - 6/10 (Inte dålig, men inte det bästa jag sett heller)
Spelglädje - 8/10
Grafik - 7/10 (Vart tog E3 grafiken vägen?)

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

Köpre precis Far Cry 3 på kinguin.net för 160kr, som download. Är det en bra deal skulle ni säga?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Tyckte det var väldigt bra, slutet tog en bra turn när man spelade poker! Röstkådisarna etc var sjukt bra överlag ett av dom bästa spelen jag kört

oja !