Instickslås / Detektivlås för sovrummet ?

Permalänk

Instickslås / Detektivlås för sovrummet ?

Hallå, vill ha lite lugn och ro på mitt rum, slippa mammas konstanta inspringningar på rummet utan förvarning så jag är ute efter något sätt att låsa dörren.
Det jag har kommit fram till är att Instickslås/Detektivlås skulle kunna vara ett alternativ då jag fattar det som att den låser dörren (rätta mig om jag har fel). Men hur vet jag om det passar till just mitt lås? har en bild på låset, tänkte att det skulle vara bättre än att jag försökte förklara hur det ser ut

Bilden:

Visa signatur

since when do buzzwords make you elite?

Permalänk
Medlem

Hur tror du din mor kommer reagera när hon upptäcker att du skaffat en lås hon inte kan öppna i hennes hus/lägenhet?
En bättre lösning kan vara ett vuxet samtal med din mor, där du berätta hur du känner samt tex kan tipsa om att knacka innan man går in.
Alternativt slutar du titta på internetporr...

En annan galen idé som jag har är att skaffa en nyckel till låset som redan sitter där?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Skrivet av dala56:

Hur tror du din mor kommer reagera när hon upptäcker att du skaffat en lås hon inte kan öppna i hennes hus/lägenhet?
En bättre lösning kan vara ett vuxet samtal med din mor, där du berätta hur du känner samt tex kan tipsa om att knacka innan man går in.
Alternativt slutar du titta på internetporr...

En annan galen idé som jag har är att skaffa en nyckel till låset som redan sitter där?

Hallå, tror det är svårt att "omprogrammera" henne, hon har alltid gått in i mitt rum utan vidare så det blire nog svårt att ändra på tror jag tyvärr...

Så instickslås är inte som en nyckel till dörren?

Och nej det gäller inte internetporr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag blir nyfiken på är vad du försöker gömma för mor din.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Skriv en lapp på dörren.

eller skaffa nått liknande

Hur gammal är du 15-16? ta en diskussion med henne och varje gång hons SWAT bustar din dörr prata lugnt med henne och påminn henne om att du vill ha lite private time.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Skruva upp ett stycke

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

S.k detektivlås är bara en pryl som låser nyckelhålet så man inte kan få in en nycket.
Det låser alltså inte dörren.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

S.k detektivlås är bara en pryl som låser nyckelhålet så man inte kan få in en nycket.
Det låser alltså inte dörren.

Ah okej då har jag missuppfattat det.

finns det nån typ "bump key" eller standard nyckel som säljs som kan passa till mitt lås?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prata med henne och säg att ho ska knacka, funkar inte det så sätt upp en skylt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

hennes hus hennes regler. Att du skaffar ett låser leder antagligen bara till ett gräl som resulterar i att du tar bort låset, summa summarum: du har ett onödigt lås.
Förstår inte varför detta är ett problem, vad håller du på med som inte tål dagsljus där inne i din håla?

Permalänk
Skrivet av grafit:

hennes hus hennes regler. Att du skaffar ett låser leder antagligen bara till ett gräl som resulterar i att du tar bort låset, summa summarum: du har ett onödigt lås.
Förstår inte varför detta är ett problem, vad håller du på med som inte tål dagsljus där inne i din håla?

Hon har aldrig sagt att jag inte får låsa dörren och vi "grälar" aldrig heller så det lär nog inte vara någon fara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av buzzwords:

Hon har aldrig sagt att jag inte får låsa dörren och vi "grälar" aldrig heller så det lär nog inte vara någon fara.

Då säger du till henne att du vill ha ett lås eller att hon får börja knacka på om hon kommer in. Jag skulle inte gilla om mina barn köpte ett lås till sin dörr utan att fråga mig först.