Byta Login Bild Windows 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Jan 2009

Byta Login Bild Windows 8

Hur byter man login bakgrundsbilden i windows 8 ? Vet att man kan byta färgen, men kan man lägga in en egen bild på något sätt ?
Alltså inte startsbilden utan den som kommer efter där man loggar in med sitt lösenord, om man nu valt det.

Dont fear the reaper !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LuckyCat:

Hur byter man login bakgrundsbilden i windows 8 ? Vet att man kan byta färgen, men kan man lägga in en egen bild på något sätt ?
Alltså inte startsbilden utan den som kommer efter där man loggar in med sitt lösenord, om man nu valt det.

Settings -> Change PC Settings -> Personalize så kan du byta både bilden före inloggning och bakgrundsmönster-grejen i nya fullskärmsstartmenyn aka "Modern UI" aka "until recently known as Metro"

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Jan 2009

Jodå !
Men jag menar skärmbilden som kommer efter den första där du knappar in ditt lösenord.
Jag hittar bara att man kan ställa in en färg.

Dont fear the reaper !!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av LuckyCat:

Jodå !
Men jag menar skärmbilden som kommer efter den första där du knappar in ditt lösenord.

Tror tyvärr inte den går att ändra utan modifikationer i registret. Så illa är det tyvärr.

Dator: Fractal Design XL || Windows 8 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || ASRock 970 Extreme4 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av LuckyCat:

Jodå !

Okej, nä, då vet jag inte om det går.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Jan 2009

Ok jag får försöka på något sätt, det löser sig alltid på något sätt.
Med lite envishet så går allt.

Dont fear the reaper !!!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.