Visa signatur
66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊
Nu har jag börjat tröttna rejält på Adobes skitprogram, som har svikit mig ända in till benmärgen den senaste veckan (Photoshop, Imageready, Premiere elements).
Till att börja med har jag, vid varenda programstart av Photoshop eller ImageReady, fått upp en ruta om registrering. Denna ruta har haft tre alternativ: "Registrera", "Registrera senare" och "Registrera inte". Varje gång har jag valt "Registrera inte", för att få återse rutan vid nästkommande programstart. Trots ominstallation verkar inte rutan vilja försvinna.
Nåväl. Det som under kvällen fick bägaren att rinna över, var när jag hade skannat in några mätare till min bil. Dessa hade jag planerat tippa ca 30 grader och byta bakgrundsfärgen till, när fanskapet helt plötsligt får för sig att jag inte ska få ha en röd bakgrund längre. Jag har provat gå tillbaka hela vägen i historiken, ominstallera programmet, rensa datorn och registret och ominstallera igen. Ändå verkar skithel*etet vara fast beslutet om att jag absolut inte ska få använda något annan delete-färg än den schackrutiga.
Vad jag misstänker, är att jag tar bort hela lagret, istället för att ersätta det jag har markerat med en annan färg. Bild: http://www.ladda-upp.com/bilder/78505/hmmmm
Det som hänger, är att jag dubbelklickar på färgpanelen till vänster, markerar det innehåll jag vill ha bort, och trycker på delete. As simple as that, men nu vägrar det fungera. Till råga på allt har datorn (Q6600 2.4 GHz, 4 gig ram) blivit förbannat jävla slö av någon anledning med. Mitt tålamod tryter, och jag vill gärna behålla datorn i ett fungerande skick även då mätarna är färdiga.
66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊
Den rutiga bakgrunden motsvarar transparens. Så dvs ingen färg alls. Du har raderat det du ser på lagret du jobbar med och eftersom inget är under ser du transparenta bakgrunden. Gör ett lager som du placerar under lagret du raderar saker ifrån och fyll det lagret med den färg du vill ha.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.