Permalänk
Medlem

Posten & Nyår?

Tjena!

har beställt ett paket från Kina som kommit fram till Sverige nu.

När jag spårar mitt paket så dyker detta upp:

30 dec kl 22:09 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
30 dec kl 17:36 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
26 dec kl 01:08 Kina, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.
25 dec kl 18:47 Kina, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet.

Min fråga är: Tror ni att jag får mitt paket på nyårsafton? Levererar posten paket på nyårsafton med tanke på att det egentligen inte är en röd dag? nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tech9ie:

Tjena!

har beställt ett paket från Kina som kommit fram till Sverige nu.

När jag spårar mitt paket så dyker detta upp:

30 dec kl 22:09 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
30 dec kl 17:36 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.
26 dec kl 01:08 Kina, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige.
25 dec kl 18:47 Kina, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet.

Min fråga är: Tror ni att jag får mitt paket på nyårsafton? Levererar posten paket på nyårsafton med tanke på att det egentligen inte är en röd dag? nån som vet?

Finns en tråd redan och svaret är nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Finns en tråd redan och svaret är nej

Men gäller det även för EMS International Express?

på postens hemsida står det "enligt ordinarie tidtabell" HÄR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tech9ie:

Men gäller det även för EMS International Express?

på postens hemsida står det "enligt ordinarie tidtabell" HÄR

Oj då. Är nog lite för trött att vara på SweC
Har faktiskt ingen aning då.
Lycka till

Permalänk

Det är väl bara att vänta och se? Mycket mer kan du inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Det är väl bara att vänta och se? Mycket mer kan du inte göra.

Önskar det va så enkelt men sant! haha får väll ta och vänta och se efter om det dyker upp någon imorn!

Permalänk
Medlem

Körs sådana paket ens ut till privatpersoner?

Möjligt att de dyker upp hos lokala ombudet så du kan hämta det, men du lär inte få avisering i lådan förrän efter nyår.
Men risken är att de som hanterar paketen inte ens jobbar, så det inte kommer fram till ombudet

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!