Ansluta iPad 4 till extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Ansluta iPad 4 till extern hårddisk

Hejsan jag har läst litegranna om att ansluta ipad till en extern hårddisk och då står att man ska jailbreaka med spirit(?) och sedan avaktivera eller aktivera nån sak.
Min fråga är då om jag laddar vlc appen på ipaden när den är jailbreakad kan jag då spela upp filmer som jag har på den externa hårddisken?

//mvh lumpan2

Permalänk

tror du ska testa denna http://www.inet.se/produkt/4304398/seagate-goflex-satellite-usb-3-0-500gb

Den har en app som gör att du kan streama film från hårdisken till ipaden via ett eget wifi nätverk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumpan2:

Hejsan jag har läst litegranna om att ansluta ipad till en extern hårddisk och då står att man ska jailbreaka med spirit(?) och sedan avaktivera eller aktivera nån sak.
Min fråga är då om jag laddar vlc appen på ipaden när den är jailbreakad kan jag då spela upp filmer som jag har på den externa hårddisken?

//mvh lumpan2

iPad 4 kan inte jailbreakas, så det går inte hur du än gör.

Hårddisken ovan är nog det enklaste alternativet. Annars tycker jag Plex fungerar extremt bra på min iPad mini.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.