Cm storm scout "kylningsmod" samt byte av fläktar!

Permalänk
Medlem

Cm storm scout "kylningsmod" samt byte av fläktar!

Tjenare!
Har ett cm storm scout chassi som jag blev lite sugen att pilla lite på, fick nämligen tanken att göra bättre luftflöde inför kommade uppgraderingar!
I nuläget är den original, dvs en 140mm fläkt i fronten, 140mm fläkt på ovansidan och en 120mm fläkt på baksidan.

Vad jag nu tänkte förändra är att:
1. Sätta dit en till 140mm i "CD-racken" eftersom jag troligtvis bara kommer ha användning av ett sådant hål! Denna kommer trycka in luft i chassit precis som den andra!

2. Ta bort det extremt fula "siktet" (eller vad det nu ska föreställa?) för ökad luft som kommer in!

3. Tillsätta en 120mm fläkt på baksidan, under grafikkortet som blåser ut varmluften ur chassit!

4. Fylla ut fläkt platserna på sidorna, den som sitter i höjd med CPU:n kommer trycka in luft medans den i höjd med grafikkortet kommer blåsa ut luft. detta därför att balansera luftflödet på båda nivåerna av chassit, överdel och underdel!

I slutändan borde det se ut något sånt här! Till mig ser det här ut som en bra kylning eftersom det blir ett extremt genomdrag! (?)

Vad tror ni om detta?!
Har ni fler idéer, bättre förslag eller argument varför det inte skulle fungera säg till!!
Under detta lilla "projektet" så tänkte jag byta fläktar till några som flyttar luft bättre men som även är hyfsat tysta, behöver förslag!

MvH Johan!