Permalänk
Medlem

i5 3570 eller i5 3570K

Hej, är det nån skillnad på 3570 och 3570K förutom att K är upplåst? Är det nån prestanda skillnad?
Vet inte om jag ska ta 3570 eller 3570K!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk

Tjenare!

I standard utförande är det ingen direkt skillnad.
Sen går det ju att klocka "K" varianten en hel del med rätt kylare för att få ut bra med mer prestanda , det skiljer inte många hundralappar på dom så jag personligen hade ju kört K utan att tveka

Permalänk
Medlem

haha jag stirrade lite väl länge på titeln innan jag öppnade tråden, såg inte att det fattades ett K på ena

on topic: I standardutförande är det som ovanstående post säger; det är ingen skillnad. K kan du däremot överklocka när du känner att det behövs.

Om du är osäker på om du någonsin kommer klocka den eller rent av inte vågar så tycker jag att du trots det ska lägga till det lilla extra ur plånboken som krävs för att köpa en K-modell. Man vet liksom aldrig om något högpresterande spel lyckas sukta dig till en överklockning

gott nytt år!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av pappapurjo:

Tjenare!

I standard utförande är det ingen direkt skillnad.
Sen går det ju att klocka "K" varianten en hel del med rätt kylare för att få ut bra med mer prestanda , det skiljer inte många hundralappar på dom så jag personligen hade ju kört K utan att tveka

Ja den är väl lite bättre och billigare

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

haha jag stirrade lite väl länge på titeln innan jag öppnade tråden, såg inte att det fattades ett K på ena

on topic: I standardutförande är det som ovanstående post säger; det är ingen skillnad. K kan du däremot överklocka när du känner att det behövs.

Om du är osäker på om du någonsin kommer klocka den eller rent av inte vågar så tycker jag att du trots det ska lägga till det lilla extra ur plånboken som krävs för att köpa en K-modell. Man vet liksom aldrig om något högpresterande spel lyckas sukta dig till en överklockning

gott nytt år!

Ja helt enkelt så är K bättre (om man nu vill klocka) + att den är billigare

Gott nytt år på dig med!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Inaktiv

3570K är upplåst men har inte vissa funktioner som 3570 har om man kollar Intel ARK.

3570K:
Intel® vPro Technology
No

Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
No

Intel® Trusted Execution Technology
No

3570 non K:
Intel® vPro Technology
Yes

Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
Yes

Intel® Trusted Execution Technology
Yes