Fel vid installation av Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fel vid installation av Windows 7

Hejsan!
Jag har ett problem, och jag vänder mig hit för all hjälp man får här är bäst!

Igår så skulle jag starta min dator. Problemet var att det inte gick, då Windows gav mig en snabb bluescreen några sekunder efter Windows loggan kom upp, för att sedan boota om och skicka mig till Windows Repair. Windows repair gav mig förslaget att starta Windows från det senast fungerande tillfället, men när jag tryckte på okej så ville ingenting hända. Jag testade lite allt möjligt, men bestämmde mig tillslut för att installera om Windows.

Problemet när jag installerar är att "Copying Windows files" endast tar en sekund, om ens det, för att sedan stanna på 0% i ca 2 minuter för att sedan ge mig felkoden: 0x80070017
Jag installerade först från DVD, men eftersom jag trodde det som var problemet så laddade jag ned en ny .iso fil och gjorde ett bootbart USB av den, då felmeddelandet sade att någon eller några filer kunde vara skadade. Men när jag testade att installera från USB så fick jag samma problem och samma felmeddelande. Hårddisken som jag installerar på har formaterats och är helt tom.

Vad tror ni dessa fel kan bero på? Är det min hårddisk som mår dåligt? Eller är det någon annan hårdvara som ställer till det för mig?
Tacksam för svar! Ställ frågor om jag var otydlig

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vislanda
Registrerad
Jan 2003

Titta i tråden http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Kortfattat så har du nog minnesproblem. Kör Memtest eller testa ett minne i taget om du har flera.

Akta så att du inte trillar i drickat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Webbe:

Titta i tråden http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Kortfattat så har du nog minnesproblem. Kör Memtest eller testa ett minne i taget om du har flera.

Jag har två stickor på 4gb vardera. Jag har testat att ta ut och bara installera först med den ena stickan, och efter det med den andra, och jag fick samma problem. Men jag ska testa att köra memtest. Går memtest att köra utan operativsystem?

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vad är det jag inte vill se när jag gör ett memtest för att kunna konstatera att det inte är något fel på minnena? Är det numret bredvid "Error:" som visar om det är något fel eller ej?
Jag fick iallafall 0 errors och har nu uteslutit minnesfel tills någon annan säger motsatsen.