Windows 8 hos 1,72 procent av internetsurfarna – färre än sjuan

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Nej, denna gång skulle jag säga är annorlunda. Varför folk inte byter upp sig till win 8 är för att windows 7 fortfarande fungerar utmärkt i desktop, och win 8 inte tillför något där. Men när det gäller hybriddatorer och mobila enheter är spelplanen annorlunda. Då får man ett fullskaligt operativsystem i surfplatteformat.

W8 är inte en flopp för att det är ett skitdåligt os utan för att det inte behövs för de flesta och många gillar inte gränssnittet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Så jag har mindre än 70 IQ för att jag inte föredrar MUI på min 23" monitor? Hur trångsint kan man vara?
Du påstår alltså att bara för att andra inte har samma åsikt som du eller känner sig lika bekväm som du med något
så har man plötsligt lågt IQ? Då är det nog du som har lågt IQ, eller vet du vad IQ är överhuvudtaget?
För mig handlar det inte om att MUI är svårt eller jobbigt, utan att jag inte känner mig bekväm med det helt enkelt.
Samma sak som att jag skulle säga att du är efterbliven för att du inte tar en fet prestanda-plast-dator istället för en
snygg Ultrabook/Macbook.

Du är tredje personen som totalt missar min sarkasm i inlägget. Jag tycker det framgår ganska tydligt från stycke två och frammåt vad jag egentligen tycker om Modern UI med mera.

För att förtydliga så gillar jag alltså inte alls Modern UI utan mitt inlägg syftar till att driva med dem som på ett elitistiskt och snorkigt sätt påstår att man på något sätt skulle vara mindre begåvad om man ogillar Modern UI, och sådanna finns det gott om på forumet.

Dock visar det ju hur vanligt det är med inlägg som i sin helhet ser ut som första stycket jag skrev, eftersom folk inte ens orkar läsa hela texten utan antar att man är en i raden av personer som anser sig förmer än andra eftersom de gillar Modern UI. Det är sorgligt, och jag förstår din illska, även om den i det här fallet var riktad till fel person

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag kör numera Windows 8 på alla datorer hemma. På jobbet har jag fortfarande kvar Windows 7 på en av datorerna. Den Windows 7 datorn känns numera rätt svårjobbad och ineffektiv att sitta vid när man har blivit van Windows 8.

Windows 7: Leta runt bland små ikoner i en svårnavigerad liten startmeny som utnyttjar 10% av skärmytan? Det känns lite 90-tal faktiskt.
Windows 8: WIN-tangenten för att få upp Modern UI + ett klick på det jag vill starta - tar en sekund. Tack Microsoft för att ni tog bort den föråldrade startmenyn!

Windows 7: För minsta lilla grej som att kolla väder eller börskurser måste man öppna en webbläsare, surfa, skrolla, leta tills man ser informationen man vill ha.
Windows 8: Trycker WIN-tangenten en gång, tittar på live tile för väder och börsen i 1 sekund, trycker WIN-tangenten igen och är tillbaka på desktopen och kan jobba vidare.

Windows 8 är rent allmänt snabbare och bättre optimerat (test att öppna en stor fil i notepad som exempel - plågsamt långsamt i Windows 7), kan mounta ISO, bättre filkopieringar, bättre task manager.

Om man inte redan på förhand har bestämt sig för att ogilla Windows 8 eller har någon märklig relation till den gamla startmenyn så är det inga som helst problem att bli minst lika produktiv med Windows 8 som med Windows 7. När man blir van vill man inte gå tillbaka till gamla 7:an.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Anledningar varför W8 uppgradering är onödig:
1: Det är fortfarande nytt, dvs många fel, buggar och andra saker som inte är fixat.
2: Majoriteten har Windows 7, och det finns inga fördelar med W8 om du nu inte älskar MUI
3: W7 är fortfarande ganska nytt, visst, 3 år, men tänk hur länge XP levt kvar? Det var ju ett bra os i ca 9 år

Inga fördelar säger du? Hmm jag undrar jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Tror att det designas för folk sam kör några få program och oftast ett i taget. Då är det skit samma och man kan tycka att sök är bra sätt att hitta program (för de av oss som har mängder med program men kanske inte använder alla hela tiden är sök inte helt användbar).
Frågan är bara hur mycket pengar man kan tjäna på att dumma ner systemet till idiot nivå. Min erfarenhet är att folk som inte kan så mycket om datorer ganska ofta frågar någon som kan och om power användare blir hatiska mot något så kommer detta något ha problem med vanligt folk med.

Å andra sidan så är det sant att de flesta "använder" sin dator genom att surfa till aftonbladet, spamma på FB/twitter och se på film. För dessa är det nog skit samma vad för OS man kör.

Jag är övertygad om att du har 100% rätt.

Microsoft jobbar hårt med att fördumma allt, ett steg i taget. Metro UI är det värsta hittills. De vill även bli lika "hippa" och "populära" som Apple, och ju mer de lutar åt det hållet, desto mer lutar jag åt Linuxträsket.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

W8 är ett mellanting. Inte bra - inte dåligt. Jag har det själv och använt det sedan mitten av December 2012. Helt okej då man lärt sig en del kortkommandon.

Ironiskt nog ska man behöva lära sig drygt 20 kortkommandon för att det ska gå snabbt, smidigt att använda. Men sedan du har lärt det går det som en dans. Jag kommer aldrig att gå tillbaks till sjuan, och sakna startmenyn. Att skapa genväg för Avsluta och Starta om, och kontrollpanelen på "start"-fönstret är att rekommendera, för det är ganska rörigt att hitta dom.

Dessutom slipper man antivirus och brandvägg vid normalt surfande (säkra sajter). Det ingår ju i Åttan.

Har prövat med Nortons säkerhetspaket och då fick datorn fnatt, och nästan inget program ville starta.

Nej, har du möjlighet så då över till Åttan. I alla fall är det ju ganska billigt så länge man utnyttjar deras kampanj för det facila priset 279kr.

Permalänk
Medlem

Ser exakt ut som i min Lumia 920 , men det verkar riktigt klumpigt på datorn utan att ha någon form av pekskärm , scrolla upp och ner me mitten hjulet låter helt ologiskt när bilden går vänster och höger

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Windows 7: Leta runt bland små ikoner i en svårnavigerad liten startmeny som utnyttjar 10% av skärmytan? Det känns lite 90-tal faktiskt.
Windows 8: WIN-tangenten för att få upp Modern UI + ett klick på det jag vill starta - tar en sekund. Tack Microsoft för att ni tog bort den föråldrade startmenyn!

Windows 7: WIN-tangenten, skriv några bokstäver som hamnar direkt i sökfältet, få upp relevant träff högst upp, tryck return. Det tar mindre än en sekund. Tack för att jag slipper använda musen och för att jag slipper få upp ett visuellt störande fullskärmsgränssnitt hämtat från en helt annan värld.

Skrivet av alpha:

Windows 7: För minsta lilla grej som att kolla väder eller börskurser måste man öppna en webbläsare, surfa, skrolla, leta tills man ser informationen man vill ha.
Windows 8: Trycker WIN-tangenten en gång, tittar på live tile för väder och börsen i 1 sekund, trycker WIN-tangenten igen och är tillbaka på desktopen och kan jobba vidare.

Windows 7: Gadgets var en bättre (snabbare, enklare) lösning för detta, innan Microsoft valde att kapa bort dem för att inte konkurrera med Windows 8.

Skrivet av alpha:

Windows 8 är rent allmänt snabbare och bättre optimerat (test att öppna en stor fil i notepad som exempel - plågsamt långsamt i Windows 7), kan mounta ISO, bättre filkopieringar, bättre task manager.

GUI:t kan jag tänka mig upplevas aningen rappare (om man har en långsam maskin som inte orkar med Aero), men det är ju på självklar bekostnad av utseendet. Window 8 desktop är fulare än Windows 3.1.

Jag blir ytterst förvånad om Notepads hantering av stora filer har något som helst med operativsystemet att göra? MS har väl helt enkelt skrivit om skiten så den inte ska vara totalt urusel (t.ex. genom att inte ladda in hela filen i minnet)? Kan för övrigt rekommendera Notepad++ istället.

Mount av ISO: Det är faktiskt ett plus för Windows 8, att t.ex. slippa Daemon Tools Lite (vars installation är ett bängel med alla försök att trycka in en massa skit från deras partners).

Bättre filkopieringar: Ett plus jämfört med Windows 7, jepp. Om man nu inte redan använt Total Commander istället, sedan 1997, förstås.

Bättre task manager: Ett plus jämfört med Windows 7, jepp, men det spelar ingen egentlig roll eftersom Process Explorer finns. När MS köpte upp System Internals så ökade MS totalt samlade kompetens med en storleksordning.

Skrivet av alpha:

Om man inte redan på förhand har bestämt sig för att ogilla Windows 8 eller har någon märklig relation till den gamla startmenyn så är det inga som helst problem att bli minst lika produktiv med Windows 8 som med Windows 7.

Jag gav Windows 8 många långa chanser och hoppades på något positivt, men det föll platt på asfalten med utslagna tänder. Startmenyn har aldrig varit riktigt bra, men som den är i Windows 7 är den helt fantastisk jämfört med den hiskeliga MUI-blaffan i Windows 8.

Skrivet av alpha:

När man blir van vill man inte gå tillbaka till gamla 7:an.

Det kan lika gärna vändas till "När man är van 7:an, så vill man inte gå till 8:an".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Inga fördelar säger du? Hmm jag undrar jag.

Undra på du, sen kan du komma tillbaka om du hittar något.
Att W8 är snabbare är inte riktigt sant. Visst startar det snabbare, men inte mycket snabbare, någon sekund för mig.
Att göra andra saker går inte fortare heller, man får inte mer fps i spel, du flyttar inte filer snabbare heller.
I en del saker är W7 snabbare, en del inte. Men så är det för alla os. OSX är snabbare i vissa saker, vissa inte (än W7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Du tror inte att han var ironisk?

Inte lätt att märka det om man inte ser hela texten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Undra på du, sen kan du komma tillbaka om du hittar något.
Att W8 är snabbare är inte riktigt sant. Visst startar det snabbare, men inte mycket snabbare, någon sekund för mig.
Att göra andra saker går inte fortare heller, man får inte mer fps i spel, du flyttar inte filer snabbare heller.
I en del saker är W7 snabbare, en del inte. Men så är det för alla os. OSX är snabbare i vissa saker, vissa inte (än W7)

Jo jag hittade faktiskt en annan tråd som beskriver fördelarna ganska utförligt... skriven av mig. I forumet. Här på Sweclockers. Fler ledtrådar får du inte

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Själv skrotade jag nyss Windows helt. Har dualbootat Windows och någon Linuxvariant i ca 10års tid, men har inte helt kunnat släppa Windows dels för att spelen saknades, men också för att det alltid var något som inte fungerade riktigt som jag ville.

Nu är Windows 7 utkastat och jag kör endast Ubuntu 12.04 LTS, där jag kollar på film, skriver dokument, surfar, spelar via Steam osv. Ja nu när steam kommit och spel funkar bra samt allt annat jag gör funkar bra så känns det liksom onödigt att ta upp enorm plats på min SSD för Windows 7 när Ubuntu är så mycket bättre och smidigare och tar bara upp en bråkdel av utrymmet som Windows 7 gör.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alpha:

Jag kör numera Windows 8 på alla datorer hemma. På jobbet har jag fortfarande kvar Windows 7 på en av datorerna. Den Windows 7 datorn känns numera rätt svårjobbad och ineffektiv att sitta vid när man har blivit van Windows 8.

Windows 7: Leta runt bland små ikoner i en svårnavigerad liten startmeny som utnyttjar 10% av skärmytan? Det känns lite 90-tal faktiskt.
Windows 8: WIN-tangenten för att få upp Modern UI + ett klick på det jag vill starta - tar en sekund. Tack Microsoft för att ni tog bort den föråldrade startmenyn!

Windows 7: För minsta lilla grej som att kolla väder eller börskurser måste man öppna en webbläsare, surfa, skrolla, leta tills man ser informationen man vill ha.
Windows 8: Trycker WIN-tangenten en gång, tittar på live tile för väder och börsen i 1 sekund, trycker WIN-tangenten igen och är tillbaka på desktopen och kan jobba vidare.

Windows 8 är rent allmänt snabbare och bättre optimerat (test att öppna en stor fil i notepad som exempel - plågsamt långsamt i Windows 7), kan mounta ISO, bättre filkopieringar, bättre task manager.

Om man inte redan på förhand har bestämt sig för att ogilla Windows 8 eller har någon märklig relation till den gamla startmenyn så är det inga som helst problem att bli minst lika produktiv med Windows 8 som med Windows 7. När man blir van vill man inte gå tillbaka till gamla 7:an.

Vad är det du jobbar med att du kan sitta och spana in vädret och börsen hela tiden?

Resten du räknar upp är inte speciellt användbart. ISO filer var viktiga för men betydligt mindre idag. Bättre kopiering... hur ofta sitter du och kopierar sådana mängder att det är relevant på något sätt och om du gör det kanske det är dags för lite sync mjukvara. Till slut har vi taskmanager... Om du sitter i den hela dagarna är det ganska tydligt att det är antigen OS som är sunk eller användaren.

Var det någon annan stor förbättring? Ett enda program i fullskärmsläge så man inte blir överbelastad? Informations densitet som passar stenar och andra högt intellektuellt utvecklade saker? 30% skatt på alla program som MS vill ska vara framtiden?

Konstigt att folk är så dumma att de undviker ett sådant underbart OS och en sådan underbar vision av framtiden. Nötter hela bunten...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Jo jag hittade faktiskt en annan tråd som beskriver fördelarna ganska utförligt... skriven av mig. I forumet. Här på Sweclockers. Fler ledtrådar får du inte

Tror att han menade objektivt bättre inte det här har MS PR sagt att man ska tycka och tro

Permalänk

W8 är billigare. Nuff said

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Tror att han menade objektivt bättre inte det här har MS PR sagt att man ska tycka och tro

Ge mig lite feedback på det då! Berätta för mig vad som är påhittat.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Jag kör numera Windows 8 på alla datorer hemma. På jobbet har jag fortfarande kvar Windows 7 på en av datorerna. Den Windows 7 datorn känns numera rätt svårjobbad och ineffektiv att sitta vid när man har blivit van Windows 8.

Windows 7: Leta runt bland små ikoner i en svårnavigerad liten startmeny som utnyttjar 10% av skärmytan? Det känns lite 90-tal faktiskt.
Windows 8: WIN-tangenten för att få upp Modern UI + ett klick på det jag vill starta - tar en sekund. Tack Microsoft för att ni tog bort den föråldrade startmenyn!

Windows 7: För minsta lilla grej som att kolla väder eller börskurser måste man öppna en webbläsare, surfa, skrolla, leta tills man ser informationen man vill ha.
Windows 8: Trycker WIN-tangenten en gång, tittar på live tile för väder och börsen i 1 sekund, trycker WIN-tangenten igen och är tillbaka på desktopen och kan jobba vidare.

Windows 8 är rent allmänt snabbare och bättre optimerat (test att öppna en stor fil i notepad som exempel - plågsamt långsamt i Windows 7), kan mounta ISO, bättre filkopieringar, bättre task manager.

Om man inte redan på förhand har bestämt sig för att ogilla Windows 8 eller har någon märklig relation till den gamla startmenyn så är det inga som helst problem att bli minst lika produktiv med Windows 8 som med Windows 7. När man blir van vill man inte gå tillbaka till gamla 7:an.

"Windows 7: Leta runt bland små ikoner i en svårnavigerad liten startmeny som utnyttjar 10% av skärmytan? Det känns lite 90-tal faktiskt."
Nja, ingen letar väl runt i startmenyn? Man trycker Windowstangenten och skriver 3 bokstäver och trycker enter eller använder de genväger man har lagt i taskbaren.

"Windows 7: För minsta lilla grej som att kolla väder eller börskurser måste man öppna en webbläsare, surfa, skrolla, leta tills man ser informationen man vill ha."
Nu övergav jag visserligen Windows 7 och kör Ubuntu istället, men när jag körde Windows 7 så hade jag en väderapp på skrivbordet, samma kunde man ha med börsnoteringar. Behövde alltså inte surfa runt på någon sida.

"Windows 8 är rent allmänt snabbare och bättre optimerat (test att öppna en stor fil i notepad som exempel - plågsamt långsamt i Windows 7), kan mounta ISO, bättre filkopieringar, bättre task manager."
Vem öppnar jättestora filer i notepad? Vad är det för fel på filkopiering i Windows 7? Mounta ISO gjorde jag med virtual clone drive. Task manager kanske jag kan hålla med dig om.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Windows 7: WIN-tangenten, skriv några bokstäver som hamnar direkt i sökfältet, få upp relevant träff högst upp, tryck return. Det tar mindre än en sekund.

Exakt sådär kan man ju göra i både 7:an och 8:an - så vad var den stora fördelen med gamla startmenyn här menar du? Att listan med sökträffar är mindre?

Skrivet av backfeed:

Windows 7: Gadgets var en bättre (snabbare, enklare) lösning för detta, innan Microsoft valde att kapa bort dem för att inte konkurrera med Windows 8

Men Gadgets var aldrig någon större succé, och det är klart mer logiskt att koppla ihop detta med alla tillgängliga appar.

Skrivet av backfeed:

Jag blir ytterst förvånad om Notepads hantering av stora filer har något som helst med operativsystemet att göra? MS har väl helt enkelt skrivit om skiten så den inte ska vara totalt urusel (t.ex. genom att inte ladda in hela filen i minnet)?

Min poäng var att det är en hel del som är optimerat och går snabbare på Windows 8 - många kernel optimeringar har gjorts. Exakt vilka förbättringar som ligger i applikationen, API:erna eller i vissa fall nere i kerneln kan nog bara MS svara på. Jag gillar dock idén om att optimera Windows för att bli snabbare och snålare för varje version.

Skrivet av backfeed:

Det kan lika gärna vändas till "När man är van 7:an, så vill man inte gå till 8:an".

Men man kan nog inte resonera så i all oändlighet, eftersom man förr eller senare ändå måste lära sig det nya. Det var ju samma sak när XP kom och många satt kvar med Windows 2000 i flera år för att de inte gillade utseendet på XP. Dessa personer sitter knappast kvar med Windows 2000 idag, utan fick helt enkelt lära sig använada "det nya".

Det är ju högst osannolikt att MS lägger tillbaka startmenyn och avvecklar Modern UI. Precis som när XP eller Windows 7 kom så är det bara att vänja sig vid de nya funktionerna och lära sig använda dem. Förr eller senare måste man ändå kunna använda dem. Om tre år kanske flera av oss sitter med Windows 9 på jobbet och förväntas vara produktiva. Är det fördel om man klamrade sig fast vid gamla Windows 2000 då, eller var det kanske bättre att man lärde sig att uppskatta och vara effektiv med Windows 8 för att steget till 9:an ska bli så litet som möjligt?

Skrivet av anon127948:

Vad är det du jobbar med att du kan sitta och spana in vädret och börsen hela tiden?

Systemutvecklare. Detta var förstås bara två exempel på att man bara behöver titta på Modern UI i några sekunder för att snappa upp mycket information som tidigare krävde ansträngning för att ta fram. Upp mot 20 sekunder per arbetsdag brukar jag har tid för sånt

Skrivet av anon127948:

Till slut har vi taskmanager... Om du sitter i den hela dagarna är det ganska tydligt att det är antigen OS som är sunk eller användaren.

Nu tror jag inte att jag skrev att jag spenderade någon nämnvärd tid där, utan listade bara ett par exempel på saker jag gillar med Windows 8. Detta argument brukar jag annars använda vad gäller alla kommentarer om den "förträffliga" gamla startmenyn i Windows 7 - Hur många timmar per dag sitter folk med den för att de inte kan slita sig och prova något nytt?

Skrivet av anon127948:

Var det någon annan stor förbättring? Ett enda program i fullskärmsläge så man inte blir överbelastad? Informations densitet som passar stenar och andra högt intellektuellt utvecklade saker?

Om jag får välja mellan att starta en webbläsare och surfa in på någon vädersida, eller bara klicka på väder-appen - så väljer jag att klicka på väder-appen. Det går snabbare och jag är bekväm av mig.

Betyder det att jag förespråkar att alla program man har ska köras i fullskärm? Nej! Jag, liksom många andra, har mellan 10-20 fönster igång på desktopen en vanlig dag och har inte för avsikt att köra dem i fullskärm. Det fungerar utmärkt även i Windows 8.

Skrivet av Bejje:

Delvis svarade jag på detta ovan.

Jag är helt med på att man kan tanka hem alla dessa program för Windows 7 för att få dessa funktioner. Det var ju precis det jag gjorde när jag körde Windows 7. Jag ser det dock som en stor fördel att jag få mycket av denna funktionalitet direkt i Windows 8, så jag inte behöver slösa tid på att ordna fram det på annat håll.

Permalänk

Win7 + Rainmeter = Nöjd.
Vill jag ha en massa brickor igång så väljer jag själv det.

Win8 är ju för fan inte klokt. Köpte uppgraderingen... Betalar det dubbla för att slippa det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Så jag har mindre än 70 IQ för att jag inte föredrar MUI på min 23" monitor? Hur trångsint kan man vara?
Du påstår alltså att bara för att andra inte har samma åsikt som du eller känner sig lika bekväm som du med något
så har man plötsligt lågt IQ? Då är det nog du som har lågt IQ, eller vet du vad IQ är överhuvudtaget?
För mig handlar det inte om att MUI är svårt eller jobbigt, utan att jag inte känner mig bekväm med det helt enkelt.
Samma sak som att jag skulle säga att du är efterbliven för att du inte tar en fet prestanda-plast-dator istället för en
snygg Ultrabook/Macbook.

Du missförstådde Ozzed inlägg totalt ser jag, läs det igen och filtrera vad som är ironi och vad han egentligen säger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

Inte konstigt.

Många ville ju ha 7an eftersom Vista sög.
Men inte många vill ha 8an för 7an är ändå relativt hyfsat bra.

Windows 8 är ju mest jobbigt med sitt Metro, då kan man lika gärna fortsätta att köra med 7an. Ända som är bra med 8an är att den har IE10 och nyare WDDM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De tidigare operativen lanserades väl också i Oktober? Så det borde ju betyda att de som fick nya datorer med Windows Vista/7 öppnade sina paket tidigare än de som nu får nya datorer med Windows 8 i julklapp.

Jag skulle inte ha så bråttom att öppna om jag visste att det var W8 där inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Delvis svarade jag på detta ovan.

Jag är helt med på att man kan tanka hem alla dessa program för Windows 7 för att få dessa funktioner. Det var ju precis det jag gjorde när jag körde Windows 7. Jag ser det dock som en stor fördel att jag få mycket av denna funktionalitet direkt i Windows 8, så jag inte behöver slösa tid på att ordna fram det på annat håll.

en av anledningarna till att jag gått över till Linux är att jag kan anpassa och göra saker precis som jag vill. Även om det medföljer vissa appar till ett operativsystem så är de sällan perfekta, så ovsett så byter jag allt som oftast.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag skulle inte ha så bråttom att öppna om jag visste att det var W8 där inne.

Det går ju alltid att installera Windows 7 istället.

Men lite roligt är det allt... Folk sa att "vänta bara till efter julhandeln så ska ni få se att Windows 8 får fart på riktigt". Eh... Nej... Det gör det inte. Ska Microsoft dessutom skjuta ut Windows blue till sommaren redan så lär ju ALDRIG Windows 8 komma i närheten av respektabla marknadsandelar.

Sedan undrar jag hur företagen kommer ta dethär med "1 ny version om året", om det nu ens är sant... Lär bli lagom kul med utrullningar... Det tar ju för fan år och dar att rulla ut servicepack redan så hur tänker de egentligen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Bejje:

en av anledningarna till att jag gått över till Linux är att jag kan anpassa och göra saker precis som jag vill. Även om det medföljer vissa appar till ett operativsystem så är de sällan perfekta, så ovsett så byter jag allt som oftast.

precis min tanke..

har du provat Rainmeter??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

precis min tanke..

har du provat Rainmeter??

Japp, körde mycket med det förr och där kan man verkligen anpassa som man vill.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ens byta till windows 8 om så bill gates själv höll en pistol mot mitt huvud.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Jag skulle inte ens byta till windows 8 om så bill gates själv höll en pistol mot mitt huvud.

Jag skulle aldrig få för mig att köra Windows 8 hemma heller. Dock skulle jag kunna tänka mig att köra det på jobbet eftersom miljön där ändå är i huvudsak microsoft, så man kommer inte ifrån dom och att ligga i framkant och kunna det senaste är aldrig fel. Dessutom har jag ändå 3 datorer på jobbet, så att offra en av dom till Windows 8 är väl inte så farligt

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Finns liksom ingen anledning alls att byta upp sig från W7. Även om man kan meka bort metro enkelt så varför ska jag en behöva göra mig besväret?
Och nya DirectX? Njää

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Vid årsskiftet hade endast 1,72 procent internetsurfarna uppgraderat.

*sätter kaffet i halsen*
-"Uppgraderat"? rofl...

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?