Win 7 - Uppstart - stannar vid användarval

Permalänk
Medlem

Win 7 - Uppstart - stannar vid användarval

Vet fasiken när detta skedde eller hur det skett.

Varje gång jag startar datorn så rullar allt på, men jag måste sen klicka på mitt användarnamn för att komma in på skrivbordet.
Är alltid inloggad som admin, har inget gästkonto aktiverat och har inget lösenord för att logga in.

kollat runt i inställningar, men hittar inget som jag vet har kunna trigga detta.

Det är som om man ska växla användare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det är så fort det finns flera "riktiga" användare som du får det där valet, tror jag.

Om du inte valt bort "Nvidia Update"-tjänsten så vill jag minnas att du får en extraanvändare där, är inte helt säker på om den kvalificerar för att trigga det där men vill minnas att det ledde till lite konstigheter.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

hmm fasen va knepigt.
Har bara en användare, och det är admin.

fan blir gråhårig snart haha

inga nvidia inställningar är ändra sen urminnes tider.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jaghar fortfarande inte löst problemet

Några förslag?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tack, ska se om det hjälpte efter jag dumpat kärringen på jobbet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |