Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte helt ensam här på Swec om att nyligen ha plockat ut en HP Proliant 54L att leka med.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Var köptes den? Ser ut som en smidig lösning

Obd2 Elm327 Bluetooth köpte jag på teknikmagasinet, 399 :- 2 års garanti. Och torque pro för 35 på Android market.
Fungerar skitbra. Kan mäta allt från hk till boost till temperaturen på kylvattnet. Så allt.
Finns gratis också men inte lika bra. Kan inte släcka felmeddelande och dylika.torque lite.
Om man vill ha billigare reparations kostnader så är det ett måste! Rekommenderas varmt.

Se bara till att din bil har obd2 (bensin 96 o uppåt, diesel 04 och uppåt om jag minns rätt)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Även om bandbredd oftast inte är något problem i dagsläget är det tämligen *** raderat *** [onödigt] att ladda upp högupplösta bilder som är 4-6 MB, när den effektiva bildstorleken i forumet motsvarar kanske 200-400 kB. Har ni inte tid att göra detta för att vara hyggliga borde ni kanske inte ladda upp någon bild alls.

Redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Var köptes den? Ser ut som en smidig lösning

Skrivet av KRQKAN:

Obd2 Elm327 Bluetooth köpte jag på teknikmagasinet, 399 :- 2 års garanti. Och torque pro för 35 på Android market.
Fungerar skitbra. Kan mäta allt från hk till boost till temperaturen på kylvattnet. Så allt.
Finns gratis också men inte lika bra. Kan inte släcka felmeddelande och dylika.torque lite.
Om man vill ha billigare reparations kostnader så är det ett måste! Rekommenderas varmt.

Se bara till att din bil har obd2 (bensin 96 o uppåt, diesel 04 och uppåt om jag minns rätt)

Kan bara tipsa om att kolla ebay, jag köpte min där för en 50kr inkl frakt. Det är exakt samma produkter..
Finns även billigare variant med sladd&USB som ger lite annan funktionalitet (Släcka felkoder/servicelampa) kopplad till en dator med rätt programvara.

Permalänk
Medlem

En bok jag varit på jakt efter i över ett år. Trycktes bara i en upplaga på sextiotalet. Hittade ett ex för några dollar (jag var beredd att betala hundra gånger mer) i USA. Yeah. Ligger på en ny dammsugare som var nedsatt från 1.8 till 0.9.

Massa grejs, typ allt är nytt (ursäkta att det är ostädat ). Ny skärm från Dell, en Bodum Colombia kaffepress, nytt tgb och mus, och sådär.

Har också fått hem större delen av Reginald Garrigou Lagranges kommentar över Aquinos Summae Theologica, men jag orkar inte fota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Kan bara tipsa om att kolla ebay, jag köpte min där för en 50kr inkl frakt. Det är exakt samma produkter..
Finns även billigare variant med sladd&USB som ger lite annan funktionalitet (Släcka felkoder/servicelampa) kopplad till en dator med rätt programvara.

Släcka servicelampa o felkodrr kan jag med min också. Kan även koppla till pc. Om datorn har blåtand, vilket min har. finns även med Wifi.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Abonnemanget går snart ut så blev en förlängning och en ny mobil, en Xperia z1, mycket nöjd med telefonen det jag hunnit med och testat den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

http://i.imgur.com/qHqilFv.jpg

PS3 500GB Last of us/heavy rain/GTA 5
2st Cabstone skärmfästen
Fällkniven A1
Blackmagic Intensity Pro
Blue Yeti Mic
Emotiva A-100
Emotiva Interconnects x2 + x2 RCA
Schiit Modi Dac
Rofis ER12 LED flashlight
Sony Bravia KDL-50W656A

Hoppas det är en äkta Fällkniven och ingen kinakopia.

--

Sony KDL-46W905A + PS3 bundle

Edit: Bild på inköp.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

PS3 COD BLOPS II Carepackage från CDON för 650kr

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Hoppas det är en äkta Fällkniven och ingen kinakopia.

Självklart! Hade kunnat köpa här i stan (företaget är baserat i Boden där jag bor) men blev snål och beställde över internet istället

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Får man gratulera? Första barnet på ingång?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

yesbox, beräknat 29/11 , men vi fick diagnosen risk för förtidig förlossning i sommras, så den kunde redan kommit för 5v sen så blev väldigt mycket akut inköp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpte denna och en Xeon W3520 ganska billigt på av en på Nordichardware så tänkte att det var dags att uppgradera min backup/"lek" dator.

Behövde minnen och kylare så blev detta från Cdon. True Spirit var fyndvara och kostade ca 200kr och ett Patriot 6GB 1600Mhz cl8 tripel channel kit för ca 400kr.

På Cdon hittade jag även de här skorna relativt billigt, har inte använt de så mycket ännu men är riktigt sköna än så länge. Mycket nöjd.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Har du hunnit läsa något än? Har en hemma också men inte kommit till skott att läsa den än.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon136741:

Haha, dagens bästa. Eller... Jaha, du var seriös?

"Tämligen respektlöst" känns som ett rätt starkt ordval för något som med största sannolikhet är oavsiktligt, eller hur? Om å andra sidan detta tilltag utgör en av de grövre kränkningarna du fått utstå så är det snarare bara att gratulera, ett sånt liv skulle jag med vilja ha

Somliga av oss gillar att kolla Sweclockers på mobilen. Där har man inte bara begränsad bandbredd utan även en begränsad mängd data. Många uppladdningstjäner erbjuder att skala om bilderna åt en om man inte vet hur man gör det själv.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ny rakkräm att testa

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

yesbox, beräknat 29/11 , men vi fick diagnosen risk för förtidig förlossning i sommras, så den kunde redan kommit för 5v sen så blev väldigt mycket akut inköp.

yay:) grattis! beställde våran barnvagn förra veckan, mitt första barn är beräknat till 15 dec.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några inlägg som fick tråden att spåra ur ett slag, vilket hamnar under forumreglerna § 1.3.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

yay:) grattis! beställde våran barnvagn förra veckan, mitt första barn är beräknat till 15 dec.

Emmaljunga kärrorna brukar ha en skaplig leveranstid på någon månad.
Men vi hade sånt flyt att vi kunde få våran 2v efter beställning , medans samma vagn i örebro skullle ta runt 12v

EDIT: trillade ner i lådan:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

mitt första barn är beräknat till 15 dec.

Förbannat dålig planering! Det är absolut sämst att fylla år i december. Planera bättre till nästa knutt.

-från en som fyller år i december

Permalänk
Medlem

Blev lite dragen till kläderna p.g.a en användare här på Swe och motiven, ska bli kul att testa senare i vinter.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Avstängd

Jäklar vilken skillnad det gjorde på ljud.

http://www.hifiklubben.se/Products/argon-ha1-horlursforstarka...

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Förbannat dålig planering! Det är absolut sämst att fylla år i december. Planera bättre till nästa knutt.

-från en som fyller år i december

Blir bara en knodd, o lite synd tkr jag om henne att hon fyller i dec, men tjejen närmar sig 40 så vi började försöka direkt utifall det skulle bli problem

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort? (om du har den till datorn)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

http://www.mio.se/produkt/Brando-Recliner/M1433098/

Gung/recliner/justerbart nackstöd/snurr/svankstöd. Grymt nöjd!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Vad har du för ljudkort? (om du har den till datorn)

M-Audio Audiophile 2496
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Köpte en Thinkpad X61S begagnad här på marknaden för ett överkomligt pris. Strikt sett till hårdvaran var det väl kanske inte jättebilligt men man kan ju inte direkt jämföra en thinkpad med någon plastig och billig Acer.

Den var uppgraderad med en Sandisk 64GB ssd så är den riktigt rapp och är i ett mycket smidigt format. Slängde in ett moddat bios för sata2 stöd och för att ta bort whitelist på mini pci-e portarna. Har beställt ett bättre wifikort (INTEL 6250 ADVANCED-N) och ett Broadcom Crystal HD Video Decoder för bättre, och energisnålare, HD uppspelning.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

@thompson

Det där crystal hd-kortet gör faktiskt skillnad.. skaffade ett BCM70015 till min HP Mini 5103.

Mitt senaste inköp.. ett Megafon M150-1 (Huawei E3267). Trodde att jag hade tappat bort min 3g sticka nånstans men naturligtvis hittade jag den sen
kostade ca 1100 rubel (ca 220kr) ink. 2 veckors surf.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Skaffade mig G27:an för jag tröttnade på min DFGT ratt då den saknar h-låda samt koppling.
Köpte mig en julmust för att få lite julkänsla här hemma, det är ju nästan vinter nu

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]