Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem

Kände att jag behövde större skrivbord så stack till IKEA och köpte en större skiva.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Snusfri

Början till nya filservern.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Min polare har en liknande, jävligt rolig bil som drar till gött i nacken men ack så törstigt.

Vi åkte i normal hastighet unjefär 15mil tur och retur i somras och vi snittade in på 1,3L/milen. Hans är dock rätt dåligt servad, så går nog att få ner lite, men ändå, gör ont i plånboken efter ett tag om man ska ha den som bruksbil.

1.3?! Herregud. Det får jag i stadstrafik med medeltung högerfot! Snittade 0.75-0.80 (landsväg) och 0.80-0.85 (motorväg) på väg hem när jag hämtade den. Växjö-Stockholm.

Skrivet av P-NILZ:

Det låter väl törstigt, antingen chokar motorn hela tiden pga. kass termostat eller liknande, eller så är LMM paj. Den borde hålla sig under litern vid landsvägskörning.

Helt rätt. Inga problem att hålla sig under litern om motorn är frisk.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Ahh en planet ocean! Riktigt fin klocka, Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealMadrid:

Ahh en planet ocean! Riktigt fin klocka, Grattis!

Relativt nöjd med klockan, men stör mig på att skiten släpar efter att par sekunder per dygn som de flesta andra klockor som inte går på batteri.
Funderar på att byta till en variant med batteri då jag vill ha en klocka som går mer eller mindre exakt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Relativt nöjd med klockan, men stör mig på att skiten släpar efter att par sekunder per dygn som de flesta andra klockor som inte går på batteri.
Funderar på att byta till en variant med batteri då jag vill ha en klocka som går mer eller mindre exakt.

Har samma "problem" med min Speedmaster.
Lite irriterande då det blir några minuter efter ett tag, men jag har som rutin att ställa den nån gång varannan vecka så går det fint.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag tänkte, fan vad snygg klocka, kostar den bara några tusenlappar kanske det blir en sån.. Gick in på prisjakt och tänkte, njae riktigt så mycket gillar jag inte klockan!

Men ruggigt snygg klocka! Älskar den cleana looken, precis en sån jag "letar" efter!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag tänkte, fan vad snygg klocka, kostar den bara några tusenlappar kanske det blir en sån.. Gick in på prisjakt och tänkte, njae riktigt så mycket gillar jag inte klockan!

Men ruggigt snygg klocka! Älskar den cleana looken, precis en sån jag "letar" efter!

Finns ju att köpa från uret för ~10k under marknadspris.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1025118

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Relativt nöjd med klockan, men stör mig på att skiten släpar efter att par sekunder per dygn som de flesta andra klockor som inte går på batteri.
Funderar på att byta till en variant med batteri då jag vill ha en klocka som går mer eller mindre exakt.

Jo men så är det ju med automatiska klockor, det får man helt enkelt räkna med. En quartz för 500kr håller tiden bättre än en Patek för 500K.

Dock blir det ju inte så stor differans om dagen på någon sekund, du kan ju som någon annan sa ställa om klockan efter några dagar.

Annars har jag en gammal seiko quartz om du vill byta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Relativt nöjd med klockan, men stör mig på att skiten släpar efter att par sekunder per dygn som de flesta andra klockor som inte går på batteri.
Funderar på att byta till en variant med batteri då jag vill ha en klocka som går mer eller mindre exakt.

Är den ny ska den inte bete sig så. Om du köpt den begagnat kan du lämna in den på justering så att den håller tiden bättre.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en ny HDD då min ena gamla Hitachi börjat föra oväsen den senaste tiden

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Är den ny ska den inte bete sig så. Om du köpt den begagnat kan du lämna in den på justering så att den håller tiden bättre.

Ja, för kronometrar från omega är speccade att diffa -1 sek/+6 sek per dygn.
Den köptes helt ny och är från Franks ur. Betvivlar att den är fake.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Lite grejer till lexusen, dragögglor, vindavisare, samt kitt för bytaut orginalstereon.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Xperia z1

Och ett par handskar som bör fungera alldeles utmärkt till den

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kollade vad den kostade och jösses, med tanke på priset så borde den gå rätt ju. Man får tio stycken sådana klockor som jag har för samma pris... och den drar sig någon sekund per månad. Quartz-ur är väl bättre tidhållare överlag.

Dock är den ju jädrans snygg. Letar själv efter någon ny klocka till 30-årsdagen. Men de är inte lätt o välja.

Ge mig 30k och en Quartz som ser hyfsad ut så får du min.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Blev en lite vettigare N64-kontroll. Hori MiniPad.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

gah, Hori kontrollerna sägs vara riktigt fina att använda

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

gah, Hori kontrollerna sägs vara riktigt fina att använda

Trodde garanterat du skulle ha ett par i din ägo. Slå till på ett par sådana vettja. Tusen gånger bättre än original kontrollerna, går inte använda originalet efter man kört med Hori ett tag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Trodde garanterat du skulle ha ett par i din ägo. Slå till på ett par sådana vettja. Tusen gånger bättre än original kontrollerna, går inte använda originalet efter man kört med Hori ett tag

Har inte ens ett N64 i ägo

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Trodde garanterat du skulle ha ett par i din ägo. Slå till på ett par sådana vettja. Tusen gånger bättre än original kontrollerna, går inte använda originalet efter man kört med Hori ett tag

Håller helt med, dock är de lite ovant så här i början. Den analoga styrspaken skiljer sig väldigt mycket ifrån orginalkontrollerna. Dock till det bättre

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Vet inte om det räknas som inköp men jag tog över en hund.. Detta är då Larsson på cirka 1.5år blandning av staffe och amstaff

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q82/13...

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/q87/s7...

Grattis hundar är något av det härligaste som finns ! sen är det alltid kul med en ny familjemedlem

Lycka till med vovven

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd

Då var man NES ägare igen. Observera att det inte står European Version på luckan då det är ett amerikanskt som det ska va!

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, för kronometrar från omega är speccade att diffa -1 sek/+6 sek per dygn.
Den köptes helt ny och är från Franks ur. Betvivlar att den är fake.

Jo jag visste ju att den tiden kan variera, men jag hade för mig att det var mindre och det kunde öka med tiden. Men jag ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Då var man NES ägare igen. Observera att det inte står European Version på luckan då det är ett amerikanskt som det ska va!

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/139768...

Kan man häva regionslåset på den genom att klippa ett ben på nån ICkrets, eller funkar det bara på europeiska?
Den amerikanska kör 60hz vilket är anledningen att du vill ha den va?

Permalänk
Avstängd

Jepps det är anledningen

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev en BMW 328 årsmodell 99. Guldmetallic med nästan all extrautrustning. Automatväxlad vilket duger då det mest blir till att pendla på motorväg, slår man på sport så är där drag nog för lite skojj också

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Blev en BMW 328 årsmodell 99. Guldmetallic med nästan all extrautrustning. Automatväxlad vilket duger då det mest blir till att pendla på motorväg, slår man på sport så är där drag nog för lite skojj också

http://i.imgur.com/q4EAdxf.jpg

http://i.imgur.com/MAx2GYY.jpg

Snygg som s*tan!

Vad gav du för den? Och hur hög är skatten o försäkringen? ^^,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Blir en uppgraderad rakhyvel senare va ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"