Hasslad på Warz (steam)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Hasslad på Warz (steam)

Så jag köpte warz för en vecka sedan och har spelat det utan problem steam skapade automatisk ett konto för spelet åt mig. Vid första starten som loggas in automatiskt. Men i dag när jag startar warz launchern så står det att mitt konto inte äger warz. Kollade igenom min köp på steam hemsida. Står att jag har köpt det. Och har inte fått några pengar tillbaka från steam heller tror jag.

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Kanske bara är ännu ett intressant steg i vad som pågår med det där spelet...

Antar att du är medveten om vad som hänt hittills:
http://kotaku.com/5969784/the-war-z-mess-every-crazy-detail-w...

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av evil penguin:

Kanske bara är ännu ett intressant steg i vad som pågår med det där spelet...

Antar att du är medveten om vad som hänt hittills:
http://kotaku.com/5969784/the-war-z-mess-every-crazy-detail-w...

Yep heard about that. Tror fortfarande att spelet kan bli bra. Men verkar vara en långväg.

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

hustlad*

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Maj 2003

Du vet att WarZ knappt gått att spela på 4 dagar..Just nu går det inte alls och kan därför visa olika fel när man försöker starta Launchern !

Asus Strix z270h,Intel core i5 7600k,16gb Corsair 3200mhz ram,750w psu,980 gtx gpu,250gb samsung evo m:2 x2 + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
24" 144hz Acer Predator monitor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av flipp3n:

Varför rätta ett redan bedrövligt ord? "Lurad" bör användas, alternativt "Blåst".

Angående TS problem så bör denna kontakta Steams support, detta känns som ett supportärende. Det är om spelet har försvunnit från Steam d.v.s, annars så bör ju TS kontakta WarZ-support eller helt enkelt vänta några dagar och se om det löser sig.

[Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 B3] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz] [Grafikkort: ASUS GTX 970]
[Processor: i5 2500k @ 4.5GHz (1.2850V) med H100-kylning] [Hårddisk: Samsung 840 Basic 250GB + lagringsdiskar]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av EagiZ:

Angående TS problem så bör denna kontakta Steams support, detta känns som ett supportärende. Det är om spelet har försvunnit från Steam d.v.s. annars så bör ju TS kontakta WarZ-support eller helt enkelt vänta några dagar och se om det löser sig.

Som jag förstod det finns spelet kvar i Steam men att själva spelet säger att hans WarZ-konto inte har WarZ.

Om han vill ha pengarna tillbaka har ju Valve sagt att de som köpt spelet genom Steam men känner sig lurade/missnöjda får pengarna tillbaka om de skickar in en anmälan i deras supportsystem.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av WongFeiHung:

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Folk kanske hoppas på att svaret ska vara "Å, ändra bara den här registernyckeln till xxx så är det fixat", istället för att vänta dagar på en robot-svar från Steam-supporten där dom säger att det är WarZ's fel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av evil penguin:

Som jag förstod det finns spelet kvar i Steam men att själva spelet säger att hans WarZ-konto inte har WarZ.

Om han vill ha pengarna tillbaka har ju Valve sagt att de som köpt spelet genom Steam men känner sig lurade/missnöjda får pengarna tillbaka om de skickar in en anmälan i deras supportsystem.

Bara att passa på

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av WongFeiHung:

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Han kanske vill ha hjälp på annat håll? Supporten på många ställen brukar inte vara speciellt bra, och med allt annat runt War Z så tvivlar jag på att man kan få hjälp direkt från dem. TS fick ju tips om att han kan få pengarna tillbaka här så någonting kan ju de medlemmar som faktiskt hjälper till i tråden göra, om än bara ge ett tips.

Sweclockers Spotifylistor

I5 2500K // P67 Sabertooth // 8GB DDR3 // Asus GTX 680 // 250GB Samsung 840 (Hackintosh) & 40GB OCZ Agility 2 (Windows) // ASUS PB278Q samt en MBA 13" 2009