Permalänk

Tips på Fläktstyrnings program

Hallå alla swecs! Fick idag hem min nya coolermaster hyper 212 evo cpu cooler. Fick även hem 2 st Arctic Cooling F12 chassifläktar. När jag startade datorn hörde jag helikoptern utanför som började flyga, sen hörde jag att det var datorn.... Har hört att den fläkten låter en hel del på högsta så jag tänkte sänka den men det är så jävla krångligt att hålla på i bios hela tiden man vill byta hastigheten... Så jag undrar nu om det är nån som vet något bra program som även passar mitt moderkort som är ett Asus M5A97 LE R2.0. Har letat igenom lite gamla trådar men inte hittat nått som verkar passa min dator. Sitter även på en phenom II x4 965 och ett gigabyte 640 om det spelar nån roll. behöver endast ett program som kan styra fläktarna men ett plus är om man kan se temp också
Tack på förhand!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Hallå alla swecs! Fick idag hem min nya coolermaster hyper 212 evo cpu cooler. Fick även hem 2 st Arctic Cooling F12 chassifläktar. När jag startade datorn hörde jag helikoptern utanför som började flyga, sen hörde jag att det var datorn.... Har hört att den fläkten låter en hel del på högsta så jag tänkte sänka den men det är så jävla krångligt att hålla på i bios hela tiden man vill byta hastigheten... Så jag undrar nu om det är nån som vet något bra program som även passar mitt moderkort som är ett Asus M5A97 LE R2.0. Har letat igenom lite gamla trådar men inte hittat nått som verkar passa min dator. Sitter även på en phenom II x4 965 och ett gigabyte 640 om det spelar nån roll. behöver endast ett program som kan styra fläktarna men ett plus är om man kan se temp också
Tack på förhand!

Köp en fläktkontroller.

Jag ska köpa en på Inet för 130kr.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

skrev inte du att din hårddisk låg i golven av ditt chassi och lätt i ditt sms ?

Permalänk

ja, men va tvungen att sänka fläktarna oxå men vill man göra nått som kanske kräver lite mer vind i fläkten så pallar man kanske inte gå in i bios och fixa

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

härligt testade nyss speedfan, fyfan va krångligt o helvetiskt de va...

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Du har ju ASUS Fan Xpert på ditt moderkort, så leta upp ASUS programvara för att använda den funktionen. Tror det kan vara del av: ASUS AI Suite II, som finns att ladda ner på ASUS hemsida, kolla på moderkortets sida och välj Downloads.

Sen är det bara att få in en vettig kurva som är avvägd mellan temperatur och ljudnivå.

Permalänk

tack

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

har laddat ner det nu men fläktarna ska kunna gå på 500 men dom ligger på 800 men ja får inte ner dom är det nån inställning man måste göra eller vad? funkade på speedfan att få dom skittysta men i al suite låter dom som ett jävla krig:( tack för hjälp på förhand!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!