Minnerna gör så de bluescreenar eller inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Minnerna gör så de bluescreenar eller inte?

Tja. Har haft ett problem med mina minnen tror jag att de gör så att datorn bluescreenar typ hela tiden sitter typ i en 30min sedan bara låter de till i headsetet och de blir bluescreen. Minnerna är ett par Corsair 2*4 GB 1600mHz och jag har provat att felsöka på de sätt att jag tar ett minne i taget och sätter i varje slott för att de vilket av minnerna som är pajj men de gör likadant ändå. Kanske inte är Minnerna ändå snälla hjälp mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Vad exakt är det för minnen och kör du dem med de inställningar som tillverkaren angivit (frekvens, timings, spänning)?

Du kan testa att köra memtest86 också men kolla inställningarna först.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 1080Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Indeed.
Kolla med t.ex CPU-Z om dom faktiska inställningarna stämmer överrens med vad SPD säger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

CPU: amd phenom II x6
CPU kylare: Corsair h40
Moderkort: ROG Extreme IV
GPU: ASUS HD7970 Matrix
Chassi: Silverstone Raven RV03
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE
HDD: 1TB Western Digital Caviar Green
SSD : OCZ SSD Agility 3 60GB

de är de med ja ja är inte jätte bra på BIOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

kan säga de men att jag köpte två likadana minnen till för att uppgradera då hann inte datorn ens starta innan den bluescreena

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av evil penguin:

Vad exakt är det för minnen och kör du dem med de inställningar som tillverkaren angivit (frekvens, timings, spänning)?

Du kan testa att köra memtest86 också men kolla inställningarna först.

kan du hjälpa mig vadå hur ska jag kolla inställningarna då?