ny installerat win 7 visar inte @ och 1234.... snabba svar tack !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

ny installerat win 7 visar inte @ och 1234.... snabba svar tack !

Tjena, jag beställde hem nya delar till dator, moderkort , cpu , grafikkort minnen
plockade ihopp delarna och la in ett nytt win 7 allt gick klocktent tills vi märkte att @ och 1234 inte funkarde, testade med skärmtangetbordet men det gav inte något resultat.. så tänkte höra ifall det är någon som har råkat ut för detta eller vet vad det kan vara för fel, antagligen något mjukvare fel för allt annat funkar klockrent, har kört alla nya uppdateringar osv, men det vill inte funka ändå, och ibland när man startar datorn så använder den frukansvärt mycket minne..
skulle bli sjukt glad ifall jag får snabba svar !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

Jag hade samma problem. det visade sig vara snabbkommandon till "asus GPU tweak" som har ockuperat de knappar du beskriver. Har du det programmet ? Du hittar dessa under "hotkeys"

Den dagen, den sorgen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Fungerar inte flipp3ns tips så kan man alltid få fram tecken genom att hålla ner Alt och mata in siffror motsvarande dess plats i ASCII-tabellen (med numpaden, inte siffrorna högst upp på tangentbordet). Så om du exempelvis vill skriva @ så håller du ner Alt och trycker 64. Man kan få fram alla tecken på detta sätt, här är en lista.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

tack för hjälpen ! det va gpu tweak som inte vill vara med, laddade ner ett nytt program "amd vision energi control center " och då funkade det !
men sen kom nästa problem, när jag ska spela spel så kan inte grafik kortet hitta sina drivrutiner..
börjar nu fundera på om moderkortet och grafik kortet inte vill " leka " ihop..

ASUS Radeon HD 7770 2GB
Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+
AMD FX-8150 8-Core Processor
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sollefteå
Registrerad
Aug 2010

grafikkortet och moderkortet ska inte kunna föra någon speciell konflikt gentemot varandra tror jag. Prova att göra en "driver sweep" och installera de senaste drivrutinerna igen
Men det kan också vara att det nya programmet du installerade inte är så optimalt för ditt grafikkort. Du kan använda GPU tweak fortfarande, du behöver bara binda "hotkeysen" till tex: numpaden

Den dagen, den sorgen