windows 7 installation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2012

windows 7 installation

hej kära sweclockersmedlemmar! jag ska installera windows 7 ulimate och har 2 gamla hårdiskar. den ena har xp installerat och den andra har vista. när jag ska installera windows 7, är det bara att göra det eller måsta ja ta bort de gamla operativssystemen, och isåfall hur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Du måste formatera diskarna annars kommer det finnas 2 olika operativ system, ta avancerade diskinställningar eller nåt sånt står det, och välj disk, tryck på "formatera" så försvinner allt som ligger på den, detta kommer du kunna göra när du ska välja vilken disk du ska installera det på i installationen.

Project Autumn Enthoo Primo - i7 5930k 4,2Ghz, 2x980ti, 32GB RAM, X99 SOC Force, 1x 256 GB Samsung 950, 2x Samsung 850 250 GB, 1x Intel 520 240 GB, 3x 3TB WD, Corsair AX 1500i. Full loop 1x360x45mm, 1x360x60mm alphacool,rigid tubing - ek parts. Asus ROG SWIFT PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av hermanlange:

hej kära sweclockersmedlemmar! jag ska installera windows 7 ulimate och har 2 gamla hårdiskar. den ena har xp installerat och den andra har vista. när jag ska installera windows 7, är det bara att göra det eller måsta ja ta bort de gamla operativssystemen, och isåfall hur?

Starta datorn med Windows 7 skivan i CD läsaren. Sedan väljer du att installera Windows 7 och då kommer du att få möjlighet att formatera dina HDDs. Formatera båda och sedan installerar du Windows 7 på den HDD som har bäst prestanda

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2012

tack så mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av hermanlange:

förutsätter att du har sparat det du vill ha kvar på backupp på usbminne /annan Hdd sen är det bara att formatera som står skrivet av Ecfor

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644