windows 7 installation

Permalänk

windows 7 installation

hej kära sweclockersmedlemmar! jag ska installera windows 7 ulimate och har 2 gamla hårdiskar. den ena har xp installerat och den andra har vista. när jag ska installera windows 7, är det bara att göra det eller måsta ja ta bort de gamla operativssystemen, och isåfall hur?

Permalänk
Medlem

Du måste formatera diskarna annars kommer det finnas 2 olika operativ system, ta avancerade diskinställningar eller nåt sånt står det, och välj disk, tryck på "formatera" så försvinner allt som ligger på den, detta kommer du kunna göra när du ska välja vilken disk du ska installera det på i installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

hej kära sweclockersmedlemmar! jag ska installera windows 7 ulimate och har 2 gamla hårdiskar. den ena har xp installerat och den andra har vista. när jag ska installera windows 7, är det bara att göra det eller måsta ja ta bort de gamla operativssystemen, och isåfall hur?

Starta datorn med Windows 7 skivan i CD läsaren. Sedan väljer du att installera Windows 7 och då kommer du att få möjlighet att formatera dina HDDs. Formatera båda och sedan installerar du Windows 7 på den HDD som har bäst prestanda

Permalänk

tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av hermanlange:

hej kära sweclockersmedlemmar! jag ska installera windows 7 ulimate och har 2 gamla hårdiskar. den ena har xp installerat och den andra har vista. när jag ska installera windows 7, är det bara att göra det eller måsta ja ta bort de gamla operativssystemen, och isåfall hur?

förutsätter att du har sparat det du vill ha kvar på backupp på usbminne /annan Hdd sen är det bara att formatera som står skrivet av Ecfor

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644