Var hittar man Windows 8 Pro (Eng) billigast? Ej Upgrade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Var hittar man Windows 8 Pro (Eng) billigast? Ej Upgrade

Som topic, finns det billigare än ca 1250kr som tex inet tar? Tex någon pålitlig nätbutik utanför sverige?

För jag misstänker att det inte är regionslåst på nåt sätt?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Dhanjel:

Som topic, finns det billigare än ca 1250kr som tex inet tar? Tex någon pålitlig nätbutik utanför sverige?

Prisjakt kanske? (inet verkar vara billigast)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Dhanjel:

Ja det absolut biligaste är ju helt klart att köra en ren installation från en engelsk XP/Vista eller 7:a på Microsofts webbsida. 279kr.

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Har inget sedan tidigare, kört via MSDN-licens, men behöver en egen licens nu. 1250kr verkar vara det som gäller då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Verkar ju dock vara lite tvetydigt om hur det faktiskt fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

MSDN-licens är lika giltig som vilken annan licens för uppgradering. Vad jag läst fungerar det lika bra att använda falsk windows för uppgradering.
Vad gäller promokod tror jag du kan fylla i vad som helst. När krav fanns att köpa hårdvara för att köpa OEM-licens så var IDE-kabel populärt. Den var avgörande för att få en hög med elektronik att bli en fungerande dator

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden/ Sverige
Registrerad
Maj 2012

som ovan, köpt licensen före 31 januari för 279. På microsoft hemsida då..

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]