"Mina" mapparna försvunna efter flytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Spanien och Stockholm
Registrerad
Jan 2012

"Mina" mapparna försvunna efter flytt

Hej!

Gjorde en ominstallation på datorn i natt och idag skulle jag byta plats på "mina" mapparna så att bilder och hämtade filer lägger sig på lagringsdisken och inte ssdn. Jag klantade såklart till det under processen och råkade göra hela disken som min musik mapp och sen bytte jag plats på dom andra på rätt sätt. När jag sen upptäckte mitt misstag så ändrade jag så att musik mappen också låg som G:\Min musik. Problemet är att då flyttades alla andra mappar med så att sökvägen hamnade i min musik mapp. När jag sen kollar i musikmappen så är den tom, de andra mapparna har försvunnit.

Finns det något sätt att resetta mapparna till något standardläge eller liknande? Kan ju göra en ominstallation igen men slipper helst det om det finns någon enklare lösning.

Jätte tacksam om någon kan hjälpa mig med det här!

Edit: glömde nämna att det är windows 7 det handlar om så det kanske är fel del av forumet...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

*Tråd flyttad*

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Spanien och Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Fick tillbaka downloads mappen nu när jag tog ner drivrutinerna och sparade dom i mappen. Då flyttade jag den bara som vanligt och det funkade. Finns det något som sparar video och bilder till dom mapparna som standard? Testade paint för bilder men den ville spara i dokument mappen.

Edit: Om någon annan klantar sig som jag gjorde så försök att spara någon fil i bibliotek mapparna så fick jag dom att synas igen efter en omstart tydligen. Nu är mitt problem löst!