Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Sidebar hjälp!

Hallå eller, har nu införskaffat mig en skärm i potrait mode. När jag sätter saker i fullscreen på den så blir den mycket riktigt fullscreen, men jag skulle vilja ha en "sidebar" längst upp, där jag kan ha lite resource info och väder och sånt.

Se bild;

Har ni förslag på vilket program som kan fungera för detta?
Och, någon som vet hur man får bort windows 8 dryga ruta som kommer upp titt och tätt i högra hörnet på skärmen?

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av RedSparowes:

Och, någon som vet hur man får bort windows 8 dryga ruta som kommer upp titt och tätt i högra hörnet på skärmen?

Classic shell kan stänga av charmbaren om det är den du menar. Är det bara det du vill åt har jag för mig resten går att ha på W8 sätt.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

okej tack för classic shall tipset.

Men det är ju inte bara det jag vill åt, utan även sidebaren på min potrait mode jag pratade om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av RedSparowes:

okej tack för classic shall tipset.

Men det är ju inte bara det jag vill åt, utan även sidebaren på min potrait mode jag pratade om.

Har ingen lösning på den därför valde jag bort den när jag citera.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

allright, får hoppas någon annan har det